Hlavní obsah

Jak na velké peníze v realitách

Právo, Hana Jurášková, ČFA

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Franchising je stále oblíbenější koncept podnikání, který se stále více prosazuje i v České republice. Podnikatelům nabízí možnosti jak rozjet vlastní podnikání s minimálním rizikem. Nabízíme vám přehled významných franchisingových sítí, které u nás působí v nemovitostech.

Článek

Franchising je koncept podnikání, který omezuje počáteční rizika, sází na sílu značky, společné marketingové prvky a zároveň dává dost prostoru pro vlastní postupy. Lze podle něho vytvořit silnou síť v prakticky jakémkoliv oboru.

Nabízí značné možnosti těm, kteří mají vstupní kapitál a podnikavého ducha, ale nechtějí něco rozjíždět na zelené louce s nejistým výsledkem nebo investovat tam, kde nemají příležitost ovlivnit to, co se s jejich penězi děje. Franchising je podle studií až šestkrát bezpečnější než podnikání na vlastní pěst.

Držiteli franchisingingového konceptu jsou podnikatelé, kteří splní vstupní podmínky a získají licenci, jsou dostatečně samostatní a přinášejí pravidelný a dostatečný zisk. Centrále se platí nejen vstupní poplatky či kauce, ale i pravidelné příspěvky na marketing a další fixní částky či procenta z obratu. Ten, kdo se stane příjemcem franchisingu, má zase záda krytá značkou, jednotnou reklamou a podporou "centrálního mozku".

Mezi širokou veřejností je nejznámějším konceptem postaveným na tomto principu McDonald's, ale v podobném duchu "jedou" i jiné úspěšné značky.

Realitní kanceláře

RE/MAX je světovým lídrem v realitních službách. Společnost byla založena v roce 1973. Působí v 67 zemích světa s rozdílnými ekonomickými, právními a kulturními podmínkami. Součástí sítě je téměř sedm tisíc realitních kanceláří s více než 120 tisíci realitními makléři. RE/MAX byl mimo jiné jako jediná realitní společnost na světě zařazena do knihy Howarda Rothmana "50 společností, které změnily svět". Po téměř dvouletém působení v Česku zde vybudovali síť čtyř desítek poboček.

Délka smlouvy: 5 let Investice (celková) příjemce franchisingu: 0,75-2 milióny Kč

Vstupní poplatek: 10-20 tisíc eur

Průběžný poplatek: fixní částka + procento z příjmu

Marketingový poplatek: fixní částka + procento z příjmu

Podpora ze strany franchisora: výhody silné mezinárodní firmy, know-how společnosti, která nepřetržitě roste více než 30 let, široká distribuční síť, přístup na zahraniční trhy, vzdělávací programy na základě dlouholetých mezinárodních zkušeností, marketingová podpora, informační technologie podporující růst, přístup k podmínkám preferovaných dodavatelů sítě RE/MAX

Požadavky na příjemce franchisy: čistý trestní rejstřík u fyzické osoby, právnická osoba nesmí být v konkurzu či likvidaci, akceptace firemní kultury - jedná se zejména o sdílení hodnot, cílů a způsobů jejich dosažení, například etického kodexu, vstupní kapitál.

ERA

Společnost patří mezi globální realitní franchisingové leadery s více než třicetiletou tradicí. V USA byla v roce 1972 založena jako Electronic Realty Associates a nyní, o 34 let později, ji najdete v 17 evropských zemích a ve 39 zemích celého světa.

Délka smlouvy: 5 let

Investice příjemce franchisingu: Je řada způsobů, jak začít spolupracovat s ERA. Může se jednat o stávající a fungující realitní kancelář nebo o jedince, který vidí příležitost začít podnikat na realitním trhu pod značkou ERA. Podstatná je lokalita, kde potenciální franchisant zvažuje otevření kanceláře. Na základě zmíněných variant je velice těžké definovat přesnou celkovou investici pro příjemce franchisy  

Vstupní poplatek: nezveřejněno.

Průběžný poplatek: fixní + % podíl ze zisku

Marketingový poplatek: nezveřejněno. V rámci každého státu, kde ERA působí, je tvořen Národní marketingový fond, do kterého přispívají realitní kanceláře procentuálním podílem ze zisku. Fond je zdrojem pro masivní a celonárodní podporu a zviditelnění značky ERA.

Podpora ze strany franchisora: síťové propojení, marketing, školení, technologie, referenční systém, konzultace, národní a mezinárodní konference

Požadavky na příjemce franchisy: vlastní kapitál, vůle být lídrem  

TANA

Stejnojmenná síť realitních kanceláří je ryze český franchisový koncept realitní kanceláře, který vznikl v roce 1992. Realitní společnost TANA je držitelem certifikátu systému managementu jakosti podle norem ISO 9001:2000 pro provoz realitní kanceláře. V nabídce realitních kanceláří TANA se v současné době nachází více než 1200 nemovitostí.

Délka smlouvy: 10 let Investice (celková) příjemce franchisingu: vybavení kanceláře cca 150 000 Kč a počáteční provozní kapitál na zajištění chodu kanceláře cca 300 000 Kč Kauce: 100 000 Kč Vstupní poplatek: 100 000 Kč Průběžný poplatek: 6 % z obratu

Marketingový poplatek: 10 000 Kč měsíčně

Podpora ze strany franchisora: vstupní několikatýdenní školení, přehledná metodika práce RK TANA (know-how), pravidelná firemní i individuální školení, osobní konzultant, realitní software, právní a daňové poradenství, nadregionální marketing - rádiová a tisková reklama, billboardy, vlastní realitní dvouměsíčník Trh Nemovitostí, prezentace na všech významných realitních serverech včetně vlastní centrální prezentace na www

Požadavky na příjemce franchisy: ukončené středoškolské vzdělání, trestní a občanská bezúhonnost, praxe v realitní, obchodní, ekonomické, právnické nebo finanční činnosti podnikatelské a organizační schopnosti, časová flexibilita, bydliště v místě podnikání

CHIRŠ

Tato realitní kancelář se specializuje na budování a rozvoj kariér svých franchisantů a realitních poradců.

Délka smlouvy: 5 let Investice (celková) příjemce franchisingu: cca 600 000 Kč Vstupní poplatek: nezveřejněno Průběžný poplatek: fixní Marketingový poplatek: není Podpora ze strany franchisora: proces vybudování základu úspěšné RK je minimálně rok, v průběhu kterého franchisant projde řadou teoretických a praktických školení a praxe ve fungující pobočce CHIRŠ. Kromě toho je v nepřetržitém kontaktu s osobním konzultantem, aby měl možnost řešit otázky vznikající v praxi

Požadavky na příjemce franchisy: čistý trestní rejstřík, osobní působení v pobočce, absolvování celého programu vzdělávání CHIRŠ

VÝSTAVBA DOMŮ, INTERIÉRY

Town Domy se zabývá výstavbou zděných rodinných domů na klíč. Značka je známa zejména v Německu, Švýcarsku a Španělsku. Vhodné pro malé stavební firmy anebo začínající podnikatele.

Délka smlouvy: do 10 let Vstupní poplatek: 200 000 Kč + DPH Návratnost pro nabyvatele: při stavbě prvního domu

Licenční poplatek: cca 4 % z hrubé ceny každého domu, tj. asi 100 000 Kč + DPH

Poplatek na reklamu: 25 000 Kč + DPH na dům

Podpora z centrály: poskytnutí stavebních projektů, centrální nákup materiálu, systém pojištění, přidělení výhradního území (kraje nebo oblasti s ročním počtem stavebních povolení na RD 700-1000)

INDECO

Výroba, prodej a montáž vestavěných skříní na míru, šaten a funkčních přepažení místností

Délka smlouvy: neomezená Vstupní poplatek: přibližně 800 000 Kč

Návratnost pro franchisanta: cca 8 měsíců

Podpora z centrály: vstupní školení montérů a prodejců, výhodné dodavatelské ceny a podmínky, zpracování projektu, propagace, celostátní reklama, provozní konzultant, průběžná kontrola

Prodej tuzemských a zahraničních podlahových krytin: PVC, linoleum, korky, plovoucí a dřevěné parkety, lamináty, koberce.

Délka smlouvy: doba neurčitá Marketingový a franchisový poplatek: 1 % z obratu.

Podpora z centrály: výhodné dodavatelské ceny, vstupní školení zdarma, společná reklama, on-line síť, podpora na www, kontrola standardů, controling

Požadavky na příjemce franchisy: prodejní zkušenosti, vlastní nemovitost, vlastní peníze

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám