Mladému páru se před časem povedlo objevit byt 1 + kk v tehdy nově postaveném bytovém domě na Barrandově – z centra Prahy dobře dostupné lokalitě. Projekt architektonického studia Eva Heyworth architekti byl navíc zárukou kvalitního středně vyššího standardu, ať už se to týkalo architektury samotného domu, fungující dispozice bytů, či použitých materiálů.

Tenkrát na západě

Byt o celkové ploše 62 m2 měl pár předností, což rozhodlo o jeho koupi. Kromě přijatelné ceny byla jednou z nich poloha v posledním, sedmém patře a pěkný výhled. Dalším plusem pak byla na západ orientovaná terasa s dřevěnou pergolou. Od sousedních bytů na patře ji dělily stěny, které uživatelům bytu zajistily dostatečné soukromí.

FOTO: Robert Žákovič, časopis PANEL PLUS

„Máme rádi teplo, takže jsme vítali slunný byt, který je díky velkým oknům a tepelným ziskům pořád příjemně vyhřátý,“ dodávají manželé. Podle nich bylo dobře navržené i zázemí bytu.

Předsíň je rozdělena na takzvanou špinavou zónu, v níž se odkládají boty, a následující čistou se šatnou. Architekt Chmelař přidal ještě plochy zrcadel pro rozšíření prostoru i pro zajímavé odrazy. Využil nabídku klientských změn a vybavení interiéru nechal podle svého návrhu částečně vyrobit na zakázku.

FOTO: Robert Žákovič, časopis PANEL PLUS

„S manželkou jsme tak dlouho pečlivě a postupně zařizovali, až jsme byt nedávno prodali. Důvodem ke změně bylo narození dítěte a potřeba většího prostoru,“ říká David Chmelař.

Čtyři v jednom

„Variant uspořádání je vždy celá řada, a když jsem navrhoval pro sebe, bylo složitější se rozhodnout,“ dodává architekt. Do hlavní, takřka třicetimetrové místnosti se mu podařilo umístit společně hned několik pokojů, a zároveň nezahltit prostor nábytkem a ponechat mu potřebnou volnost.

FOTO: Robert Žákovič, časopis PANEL PLUS

Na jedné ploše tu fungují propojené a současně oddělené části – obývací pokoj, jídelna, kterou od kuchyně dělí jedna zvýšená stěna linky do “U”, a také ložnice, kterou vymezují lehké příčky z žaluzií ukotvených do stropu.

Komoru s oknem architekt proměnil na pracovnu. Potřeboval samostatnou domácí kancelář a místnost byla pro ložnici malá.

Z místnosti označené jako komora nakonec vznikla pracovna.

Z místnosti označené jako komora nakonec vznikla pracovna.

FOTO: Robert Žákovič, časopis PANEL PLUS

Kov proti dřevu

„V práci se o řešení dohaduji, doma ne. Na druhou stranu manželka, která není architekt, byla při zařizování v některých detailech přísnější – hlídala například barevné ladění,“ přibližuje návrh David Chmelař, který v bytě vsadil na kontrast, minimalistické čisté řešení a převládající neutrální bílou.

FOTO: Robert Žákovič, časopis PANEL PLUS

Původní plovoucí podlahu s dekorem bukového dřeva i euro profily oken v odstínu načervenalé třešně proto ochladil šedým kovem a strohými technickými prvky – nezakrýval odtah z digestoře, zvolil osvětlení kubických tvarů, místnost zastínil žaluziemi s hliníkovými lamelami.

FOTO: Robert Žákovič, časopis PANEL PLUS

Na obklad stěn v kuchyňském koutu vybral desky z nerezu, dekorované sklo interiérových dveří nechal vyměnit za hladké čiré. Ubránil se také osazení zlatě chromovaného kování, které chtěl developer během stavby oproti původnímu návrhu změnit.

Nábytek do kuchyně i jídelní stůl byly vyrobeny na zakázku, regálový systém manželé koupili v Ikea, jídelní kout doplňují nepřehlédnutelné designové židle od Vernera Pantona.

V oboustranné harmonii

Ucelený barevný návrh interiéru vycházel z odstínu fasády domu. Architekt použil kromě bílého nábytku také světle béžovou a pár sytých akcentů. Tmavě modrá stěna v odpočinkové části obývacího pokoje opticky zmenšila hloubku místnosti, zútulnila ji a mírně potlačila převládající narůžovělý odstín bukové podlahy, která byla ve standardním vybavení.

Sanita v koupelně zůstala beze změny, ale v případě keramického obkladu sáhli majitelé po možnosti klientské změny.

FOTO: Robert Žákovič, časopis PANEL PLUS

Namísto původně plánované imitace zeleného mramoru, jež působila okázale a usedle, architekt vybral obklad i dlažbu Color One z řady Object od českého výrobce. Použití světle zelené barvy a základního čtvercového formátu 15x15 cm se ukázalo jako jednoduché, svěží a velmi efektní řešení.

„Rád propojuji exteriér s interiérem, ladím styly, materiály i barvy – snažím se tím prostory vyvážit a dosáhnout optimální harmonie,“ přibližuje svůj návrh architekt David Chmelař.