Hlavní obsah

Tuning od MTM: když vrchol je moc nízko

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Audi S6 a S8 jsou vrcholné modely jednotlivých řad ingolstadtského výrobce. Jenže i to je pro některé zákazníky málo. Především jsou znepokojeni ti, kteří vlastní slabší S6. Výkon S6 je pouhých 320 kW ze stejného motoru jako má S8 (V10 5,2 l, 331 kW). Právě těmto nespokojeným majitelům je určen tuning, který má propast dorovnat. Ale ani "á-osmičky" nezůstanou ochuzeny.

Článek

Z desetiválce mít dva různé výkony není pro mnohé majitele přípustné. Proč mají mít lidé s A8 vyšší výkon, než má S6? Firma MTM (Motoren technik Mayer) dává ráznou odpověď v tuningu agregátu, který zbývajících patnáct koní dorovná.

Ovšem nyní mohou být nespokojení majitelé S8. Tak se není co divit, že i pro ně má MTM chlácholivou ukolébavku v podobě nově navrženého výfukového potrubí s klapkou, reagující na různé jízdní režimy. Při klidné jízdě výfuk jen tak klidně lechtá ušní bubínky cestujících, je trochu slyšet, ale nedělá žádný kravál. Při sportovním stylu se však klapka otevře, další část tlumiče dostane volný průchod a z výfuku zařve splašené stádo koní.

Audi je známé také tím, že do výkonných vozů instaluje omezovač maximální rychlosti nastavený na 250 km/h. MTM tuto hranici posunula výš a oba vozy se tak nyní mohou potýkat i s třístovkou, pokud na ní najdou vhodný úsek německé dálnice.

Samozřejmě, že pro vyšší rychlost musel být upraven i podvozek. S6 dostal nové vinuté pružiny a tlumiče, S8 však má techniku na podvozku poněkud lepší. Vzduchové pružení totiž potřebovalo změnu softwaru, který reaguje na jízdní podmínky. Nyní je odezva rychlejší a poněkud tvrdší.

Vzhledově se vozy téměř nezměnily. Poznáte je však podle kol. MTM vytvořilo vlastní design Bimoto, který je aplikován na jedenadvacetipalcových ráfcích s povrchovou úpravou buď leštěného titanu nebo matně stříbrné. Na nich jsou nasazeny nízkoprofilové sportovní pneumatiky o rozměrech 285/30.

Reklama

Související témata:

Související články

Nejrychlejší Bentley od MTM

Bentley už v samotném základu není žádný beránek. Šestilitrový dvanáctiválec dokáže rozhýbat 2,5 tuny těžký automobil ve stylu sprintera na krátké tratě. Jenže...

Výběr článků

Načítám