Hlavní obsah

Že výkladní skříní tuningových firem nejsou malé fiátky je asi jasné. Zvlášť pro takové firmy, jako je Novitec. Sice tyto malé Italy umí, ale raději se podívá na to, jak pořádně upravit to nejlepší z nejlepších. Třeba Ferrari 599 GTB.

Novitec Rosso Ferrari 599 GTB

Ferrari 599 GTB je automobil, který je téměř hříchem upravovat. Jenže právě v tom se pozná mistr - změnit něco, co je téměř dokonalé, nezprznit to a udělat jej ještě lepším. Novitech se do vozu pustil s úctou, což je hned znát.

Vzhledově se Ferrari změnilo jen málo. Vpředu je přidán spodní lem snižující světlou výšku a zamezující vstupu vzduchu pod vůz. Vzadu je pak upravený difuzor a nové křídlo. Také je třeba se zaměřit na kola, která mají nové ráfky o průměru 21 palců. Samozřejmostí je i instalace nových sportovních pneumatik Pirelli P Zero, když ty zadní mají šířku 355 mm.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Než design vozu je spíš marginální otázka v tuningu. Ten hlavní prim tady hraje podvozek a motor. Pružení bylo upraveno ve spolupráci s firmou KW. Nyní je elektronicky nastavitelné z místa řidiče. Parádním kouskem jsou brzdy Brembo - mají průměr neuvěřitelných 405 mm a zakusuje se do nich šest pístků.

Motor se úpravou ECU a výfukového potrubí dostal na výkon 481 kW, tedy o 19 kW výš. Když už se vyměňoval výfuk, přišly na řadu i nové koncovky, na kterých lze naměřit průměr 90 mm! Maximální rychlost vozu se podle Novitecu zvedla o 5 km/h.

Ovšem kdo by chtěl ještě víc, ten si musí počkat až do příštího roku, kdy Novitec plánuje uvedení kompletního tuningu motoru, který bude mít skutečně nekompromisní parametry.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků