Když v roce 1977 založil Bodo Buschmann firmu, asi netušil, že bude tak úspěšná. Firma Brabus je stále žádanější a dokonce dokázala zlomit dávné rekordy (nutno říci, že svoje vlastní). Na začátku června totiž Brabus Rocket dosáhl na vysokorychlostním okruhu Nardo maximální rychlosti 362,4 km/h. Vůz na bázi Mercedes-Benzu CLS se tak stal nejrychlejším sedanem světa.

Základem jsou dvě turba

Vůz byl v Bottropu kompletně přestavěn. Pro tak vysoké výkony je potřeba ta nejlepší technika na světě. Srdcem vozu je vidlicový dvanáctiválec známý s nejluxusnějších sedanů německé automobilky Mercedes-Benz. Jenže z něj zbylo jen málo. Válce byly převrtány na 6233 ccm a na bocích bloku válců nacjdeme dvě ohromná turbodmychadla. Z nich stlačený vzduch proudí do mezichladičů a pak rovnou do válců.

Zde se pořádně promísí s vysokooktanovým benzínem a svíčky směs zapálí. Expanze plynů extrémní silou tlačí na kované písty, které přenášejí výkon na extrémně tuhou a přitom odlehčenou klikovou hřídel. I díky speciálnímu závodnímu vačkovému hřídeli s variabilním časováním dokáže motor pravé zázraky v celém spektru otáček.

Trhá asfalt

Na motorové brzdě byl naměřen největší výkon 537 kW při 5100 ot./min. To ovšem není ta nejzajímavější hodnota. Motoristické srdce musí pukat při pohledu na maximální točivý moment 1320 N.m, který byl ovšem z důvodů nemožnosti přenosu na kola a příliš velkých technických problémů s úpravou spojky elektronicky snížen na 1100 N.m při 2100 ot./min. To je už pořádná porce síly, která se navíc má přenést pouze na zadní kola přes automatickou pětistupňovou převodovku a speciální samosvorný diferenciál Brabus.

Samozřejmě, že k tak extrémnímu motoru musely být upraveny i další části. Sací potrubí bylo zkráceno na co možná nejmenší délku a na začátku je nasazen filtr s co nejmenším odporem, výfukové potrubí pak bylo naladěno na optimální pulzace. Aby vůz splňoval i emisní limity Euro IV, nebylo možné odstranit katalyzátor. Jeho konstrukce však musela být přizpůsobena vysokým teplotám a extrémnímu průtoku spalin.

Sprintera krotí 36 pístků

Brabus připravil s firmou Bilstein speciální tlumiče, které mají nastavení v šesti polohách. Model Brabus Rocket také charakterizují devatenáctipalcová kola (vzadu s pneumatikami 285/30), která skrývají keramické brzdové kotouče o průměru 375 x 36 mm vpředu a 355 x 28 vzadu. Na ně vyvíjí dostatečný přítlak dvanáct (!) resp. šest pístků ve třmenech.

Brabus Rocket je rekordmanem v rychlosti, ale zákazníci jí nikdy nevyzkouší, ani kdyby si okruh v Nardu pronajali. Firma totiž instalovala do vozu omezovač, který stáhnul maximálku na "pouhých" 350 km/h. Limity se však nedotkly zrychlení - z 0 na 100 km/h sprintuje za 4,0 s, dvoustovky dosáhne za 10,5 s a 300 km/h atakuje už za 29,5 s.

Stejně jako jsou závratné jízdní výkony, je extrémní i cena - 385 000 euro, což je v přepočtu asi 11 000 000 Kč.