Hlavní obsah

Na BMW M3 jsme vyměnili výfuk, nový ze speciální slitiny stál 125 tisíc korun

Novinky, maž

Už základní výfuk zní na sportovním BMW M3 výtečně. Kdo chce ale mít to nejlepší, co mnichovská automobilka oficiálně nabízí, má možnost utratit „šílených” 125 tisíc korun za speciální výfuk M Performance.

Na BMW M3 jsme měnili výfuk za 150 tisíc korunVideo: Novinky

 
Článek

Tento výfuk nelze pořídit přímo z výroby. Podle oficiálního stanoviska BMW se ale původní výfuk nezničí a zůstává plně funkční, ačkoliv původní informace ze servisu tvrdila opak. Pořizovací cena činí 125 904 korun a samotná výměna zabere 1,5 hodiny normované práce. Mění se kompletní výfukové potrubí.

Hlavní rozdíl je v absenci středového tlumiče a použití špičkové slitiny Inconel. Inconel je nerezová slitina niklu, chromu, železa a dalších prvků, která si díky trvalé pevnosti a tvarové stálosti i za vysokých teplot našla uplatnění v kosmonautice, letectví a samozřejmě také v motorsportu.

Od začátku roku se v Česku prodalo 16 výfuků M Performance, nejčastěji pro M3/M4, ale namontovat si jej na své auto mohou i majitelé ostatních modelů. Od nejnižší řady 1 po řadu 6 a dále modely X4, X5 a X6 (i když tam se hodí ze všeho nejméně).

Foto: Martin Žemlička, Novinky

BMW M3 - výměna výfuku

Foto: Martin Žemlička, Novinky

BMW M3 - výměna výfuku

Ve srovnání s klasickou nerezovou ocelí mohou být například výfukové díly výrazně lehčí a zároveň ještě efektivnější. V případě M3 tak bylo možné snížit tloušťku stěny z 1,5 na 0,8 mm a tím snížit hmotnost výfuku. Zdobné koncovky o průměru 80 mm jsou z leštěného titanu a každá z nich je opatřena laserem vypáleným „emkovým” logem.

Klapky má originální i M Performance výfuk

Aktivně řízené elektronické klapky v zadním tlumiči má i tento výfuk a systém s nimi pracuje úplně stejně jako v základu. Nový výfuk je o osm kilogramů lehčí, případné navýšení výkonu jsme ale neměli kde změřit - ono to bude jen mírné navýšení, pokud vůbec nějaké. M Performance výfuk si zákazníci kupují kvůli jinému, hezčímu zvuku.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

BMW M3 - výměna výfuku

Výsledkem je kromě úspory hmotnosti rovněž snížení protitlaku ve výfukovém potrubí a průchodnější zadní tlumič. Výsledný zvuk je pak čistší, mechaničtější a o nemalý kus hutnější.

V nejnižším ze tří režimů motoru Efficient je úroveň hlučnosti v podstatě stejná, ale změní se zabarvení a průběh tónu. Ten je po výměně za M Performance výfuk čistší a ostřejší, obzvláště ve vrcholné třetině otáček motoru. Říkáte si, že takto by měl emkový motor znít klasicky z výroby, možná jen bez připojovaného dunění a dalších efektů do reproduktorů přes funkci aktivního zvuku.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

BMW M3 - výměna výfuku

Foto: Martin Žemlička, Novinky

BMW M3 - výměna výfuku

V kombinaci s nejvyšší audio výbavou Harman Kardon je ale možné tuto funkci podomácku vypnout – na internetu je k tomu jednoduchý návod. Další možností je  softwarová deaktivace přímo v servisu, ale to je samozřejmě neoficiální úprava.

Na rozdíl od nejnižšího nastavení mapy motoru Efficient je po přepnutí do režimu Sport či Sport Plus nový výfuk už o poznání hlasitější. Mezi 3-4 tisíci otáček se začne hodně ozývat, a po každém ubrání plynu (i v nízkých otáčkách) do něj střílí tak hlasitě, že se za vámi začnou na ulici otáčet kolemjdoucí.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

BMW M3 - výměna výfuku

Foto: Martin Žemlička, Novinky

BMW M3 - výměna výfuku

Foto: Martin Žemlička, Novinky

BMW M3 - výměna výfuku

Anketa

Který zvuk výfuku na BMW M3 se vám líbí více?
Originální z výroby
66,4 %
M Performance
33,6 %
Celkem hlasovalo 447 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám