Po stržení plachty, kterého se zúčastnil i šéfdesignér Škody Jozef Kabaň, sice na přítomné vykouknul ne zcela hotový vůz, zajímavá podívaná to byla i tak. Otevřená verze nazvaná CitiJet vychází z modelu Citigo Sport. Hlavní změnou je kromě unikátního modrého laku uříznutá střecha s ochrannými oblouky nad hlavami řidiče a spolujezdce. Unikátní budou „seříznutá” boční skla.

Záď korunuje nepřehlédnutelný spoiler. Po dokončení CitiJetu budou vzadu ještě dvě koncovky výfuku. Podvozek vychází z verze Sport, která je proti standardnímu provedení nejmenší škodovky o 15 mm snížená.

Škoda CitiJet před odhalením

Škoda CitiJet před odhalením

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Vzadu studenti umístili výkonnou audioaparaturu, okolí reproduktorů čeká ještě instalace čalounění. Boční prahy bude zdobit modré podsvícení, které se bude měnit v rytmu hudby, což je sice u automobilů pro běžný provoz trochu kýčovitý prvek, na tuningovém srazu u jezera Wörthersee to u koncepčního auta určitě vadit nebude.

Škoda CitiJet: vzadu nechybí výrazný spoiler

Škoda CitiJet: vzadu nechybí výrazný spoiler

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Pohání jej standardní litrový tříválec

Kola mají rozměr 16 palců, na jedné straně mají bílé, na opačné modré lakování - rozdílné lakování má i celá boční část auta. Samotný modrý lak s bílými dekory je unikátní, studenti si všechny části karoserie sami lakovali. A právě kvůli problémům s lakováním se nakonec ukázal nedokončený vůz. Na to, že ještě v pondělí byl CitiJet bez panelů karoserie, si pochvalu zaslouží rychlost, s jakou jej studenti dokázali přetvořit do podoby, kterou vidíte na fotografiích.

Motor zůstal standardní, jde o litrový tříválec o výkonu (55 kW / 75 k), který je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou.

Škoda CitiJet se svými tvůrci

Škoda CitiJet se svými tvůrci. Při vývoji pomáhal i Jozef Kabaň.

FOTO: Škoda Auto

Škoda CitiJet během prvního veřejného představení.

Škoda CitiJet během prvního veřejného představení.

FOTO: Škoda Auto