Hlavní obsah

Studenti udělali ze citiga roadster, Škoda jej vezme na tuningový sraz

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Škoda letos na největší tuningový sraz koncernu Volkswagen u rakouského jezera Wörthersee přiveze malé Citigo upravené do podoby roadster. Kompletní výrobu měla na starost dvacítka mladých lidí z učňovského střediska automobilky. Auto, byť ještě ne zcela hotové, se pro pouhý ch devět novinářů z celého světa představilo v předpremiéře.

Foto: Škoda Auto

Škoda CitiJet (skica, 2014)

Článek

Po stržení plachty, kterého se zúčastnil i šéfdesignér Škody Jozef Kabaň, sice na přítomné vykouknul ne zcela hotový vůz, zajímavá podívaná to byla i tak. Otevřená verze nazvaná CitiJet vychází z modelu Citigo Sport. Hlavní změnou je kromě unikátního modrého laku uříznutá střecha s ochrannými oblouky nad hlavami řidiče a spolujezdce. Unikátní budou „seříznutá” boční skla.

Záď korunuje nepřehlédnutelný spoiler. Po dokončení CitiJetu budou vzadu ještě dvě koncovky výfuku. Podvozek vychází z verze Sport, která je proti standardnímu provedení nejmenší škodovky o 15 mm snížená.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Škoda CitiJet před odhalením

Vzadu studenti umístili výkonnou audioaparaturu, okolí reproduktorů čeká ještě instalace čalounění. Boční prahy bude zdobit modré podsvícení, které se bude měnit v rytmu hudby, což je sice u automobilů pro běžný provoz trochu kýčovitý prvek, na tuningovém srazu u jezera Wörthersee to u koncepčního auta určitě vadit nebude.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Škoda CitiJet: vzadu nechybí výrazný spoiler

Pohání jej standardní litrový tříválec

Kola mají rozměr 16 palců, na jedné straně mají bílé, na opačné modré lakování - rozdílné lakování má i celá boční část auta. Samotný modrý lak s bílými dekory je unikátní, studenti si všechny části karoserie sami lakovali. A právě kvůli problémům s lakováním se nakonec ukázal nedokončený vůz. Na to, že ještě v pondělí byl CitiJet bez panelů karoserie, si pochvalu zaslouží rychlost, s jakou jej studenti dokázali přetvořit do podoby, kterou vidíte na fotografiích.

Motor zůstal standardní, jde o litrový tříválec o výkonu (55 kW / 75 k), který je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou.

Foto: Škoda Auto

Škoda CitiJet se svými tvůrci

Foto: Škoda Auto

Škoda CitiJet během prvního veřejného představení.

Anketa

Jak se vám líbí Škoda CitiJet? (známkování jako ve škole)
1
30,6 %
2
13,6 %
3
5 %
4
5,1 %
5
45,7 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 797 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám