Trabant se svými 26 koňmi pod kapotou dvouválcového dvoudobého (až na konci produkce čtyřdobého) motoru nikdy neoplýval výkonem. Vysmívané auto ale bylo jednoduché na opravu, mělo levné ceny náhradních dílů a dovedlo na své palubě vzhledem k velikosti odvézt až neuvěřitelné množství nákladu.

Pro mnoho lidí byl tenhle hlučný, pomalu jedoucí model za komunismu autem, po kterém toužili, jednoduše proto, že nic moc lepšího se koupit nedalo.

Interiér upraveného trabantu.

Interiér upraveného trabantu

FOTO: KoKonja

Bulharská firma KoKonja představila trabant v úpravě, kterou slibně nazvala RS. Pod kapotou původní karoserie v modrém provedení s bílou střechou, která vzdáleně evokuje legendární britské mini, je motor z Fiatu Coupé.

Efektní jsou i bíle lakovaná hliníková kola; jejich rozměr není uveden, tipujeme 17 palců. Zrcátka jsou rovněž bílá, vzadu je nerezová koncovka výfuku. Brzdy jsou od Bremba, nové jsou i pružiny a tlumiče.

Luxusní interiér s patinou původního trabantu

Interiér vychází z původní verze „trabiho“, působí však o dost luxusněji. Najdete zde elegantní kožená sedadla Recaro, ze stejného materiálu je obšitá i samotná palubní deska.

Bohužel autor této úpravy nezmiňuje, jak se nový motor o výkonu 220 koní projevil na dynamice, nevíme tedy ani zrychlení na stovku, ani nejvyšší rychlost.

Původní hmotnost – zhruba 600 kg – také instalací nového motoru narostla. O kolik, to se rovněž nedozvíme. Zatím vzniknul jediný exemplář, případné zájemce by firma patrně dokázala uspokojit individuální přestavbou.