Pod kapotou Fabie RS je dvakrát přeplňovaná čtrnáctistovka s turbodmychadlem a kompresorem. Výsledná hodnota je 180 koní a 250 Nm točivého momentu, jenž je k dispozici od 2000 otáček. Motor se nechá vytočit až k sedmi tisícům, kompresor pomáhá v nízkých otáčkách, ve středních pak plní svou funkci turbodmychadlo.

BSR pomocí přeprogramování řídící jednotky nabídne pro Fabii RS výkon 205 koní a točivý moment 303 Nm. Průměrné zvýšení výkonu v otáčkách 2100 – 6500 činí 12,5 procenta.

Škoda Fabia RS

Škoda Fabia RS

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Pružné zrychlení 80 – 140 km/h na 5. rychlostní stupeň se zkrátilo o 19 procent -  z původních deseti vteřin na 8,1 s. Zrychlení 100 – 150 km/h zvládne Fabia RS podle měření BSR za rovných sedm vteřin (původně 8,4 s).

Nejvyšší rychlost se zvýšila z 224 km/h na 230 km/h. Kombinovanou spotřebu paliva, která by po úpravě řídící jednotky měla mírně klesnout, švédská firma neudává.

Aktuální nabídku nových i ojetých vozů značky Škoda najdete na Sauto.cz.