S LED diodami pro denní svícení jako první přišlo Audi. LED diody mají výhodu v tom, že vydrží po celou dobu životnosti vozidla a jejich rozměry jsou velmi malé. Například v Audi A8 zastávají svítící diody všechny hlavní funkce zadních světel (koncové světlo, brzdové světlo), směrovek i postranních směrovek. Úspora paliva při jejich využití pro denní svícení je zanedbatelná.

Nápadu Audi s LED diodami coby světly pro denní svícení se chopili výrobci tuningových součástek a přední LEDky si tak můžete za pár stovek koupit na kdejaké benzínce. Na patrně všech autech vypadají přední „ledky“ jako pěst na oko, ale řidiči si je na své vozy bezmyšlenkovitě přilepují.

Při zapnutých LED diodách vepředu není ze zákona nutné svítit zadními světly, což je poněkud nedomyšlená úvaha, například při jízdě v lese je auto se vypnutými zadními světly mnohem hůře viditelné. Ale pořád je to nejspíš lepší než poměrně častý (a nezákonný) nešvar - vypnuté potkávací přední světlomety a zapnuté mlhovky.

Škoda Octavia RS (facelift 2009)

Škoda Octavia RS (facelift 2009) dostala přední LED diody pro denní svícení.

FOTO: Škoda Auto

Jediným vozem, na který dává Škoda přední LED diody je faceliftovaná Octavia RS. Milotec ale nyní přispěchal se svojí sadou předních LED diod i pro vozy Fabia a Roomster. Bez montáže přijde pár LED diod (pět pro každou stranu) na zhruba šest tisíc korun.

Jistě, je to praktické řešení, ale množství ušetřeného paliva při svícení je zanedbatelné. Estetický dojem je subjektivní, a stále se objevují názory, že přední „ledky“ nesluší žádnému autu.

Milotec LED diody pro Škodu Fabia a Roomster

Milotec LED diody pro Škodu Fabia a Roomster

FOTO: Milotec