Carlsson se s auty mazlí až k dokonalosti. Tento vůz je toho příkladem. Však také na to nebyl sám, ale pomáhal mu v tom světově uznávaný německý návrhář Etienne Aigner. Jeho jméno se také objevilo v názvu vozu.

Návrhář vytvořil speciální lakování pro automobil, které v sobě spojuje vínovou a černou barvu. V interiéru pak spojil dohromady dva exkluzivní materiály - alcantaru a kůži. Samozřejmě, že jsou zde další doplňky z pochromovaných částí, leštěného hliníku a pravého dřeva.

Je to automat

Jenže CK65 nezaujme jen svým vzhledem. Především se musíme zajímat o to, co je pod kapotou, když se chceme pro vůz skutečně nadchnout. Podvozek dostal speciální naladění C-Tronic Suspension, které snížilo světlou výšku v průměru o 30 mm. Proč v průměru? Protože tohle pružení je aktivní. Reaguje na jízdní podmínky, rychlost vozu a styl jízdy a podle toho přizpůsobuje svojí tvrdost a výšku.

Na speciálních brzdách s vrtanými kotouči jsou upevněny nové ráfky o průměru 21". O nich se zmiňujeme proto, že jaou vyrobeny ze speciální slitiny hliníku, která je o 50 % lehčí než klasický materiál, jenž se na kola používá.

Rapsodie ve vínové

Ale co jsou brzdy, kola a podvozek, když je nemůže pořádně využít motor. Už jsme se zmínili o tom, že CL65 AMG využívá dvanáctiválec o objemu 6,0 l (450 kW). To je základ, se kterým se dá pracovat. Stačí vyměnit turbodmychadla, pořádně poladit výfuk, zkrátit sání, vyměnit program v ECU...

Výsledkem je opravdová lahůdka - 700 koní (515 kW) a 1100 N.m. To se pak není co divit, že z 0 na 100 km/h zvládne vůz vystřelit za 3,9 s a maximální rychlost bez vyjmutého omezovače dosáhne hranice 320 km/h.

Mnoho čtenářů se ptá, kolik takové vrcholné tuningy stojí. Carlsson si vše nechá pořádně zaplatit. Takže ti, na které se nedostalo s Lamborghini Reventón, můžou ušetřit přes 600 000 euro, protože v Německu Carlsson Aigner CK65 "Eau Rouge" stojí "pěkných 365 000 euro, tedy 10 220 000 korun. A výkonově je na tom CK65 hodně podobně.