Hlavní obsah

TechArt Porsche 911 Carrera 4/4S: tak to má vypadat

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na autosalony jezdí i tuningové firmy a jejich výtvory jsou tím nejlepším, co je zrovna k dispozici. Takže se pojďme podívat, co nabídne za novinku německý TechArt.

Článek

Firma z Leonberg-Höfingenu nepřipravila žádné super výkonné monstrum, ale pohrála si s čtyřkolkou Porsche 997, a to i ve verzi S. Výsledkem je tuningová lahůdka - nepřeplácaná, s vysokým výkonem a super podvozkem.

Je jasné, že TechArt se především zaměřil na motor. U Porsche 911 Carrera 4 je to agregát o objemu 3,6 litru, u modelu Carrera 4S pak o dvě desetiny větší. Firma se zaměřila na mapování procesorové jednotky a úpravu sání. Výsledkem je dalších 11 kW u obou variant (tedy 250 kW resp. 272 kW).

Zvýšením výkonu vzrostla i maximální rychlost o 5 km/h (285 a 293 km/h) a na stovku zrychlí vůz skoro půl sekundy rychleji (v sériové verzi 5,1 s obě verze).

Ti, kteří nejsou spokojeni s už tak výborným podvozkem Porsche, mohou si objednat speciální úpravu, která byla připravena ve spolupráci s firmou Bilstein. Na přední nápravě lze po instalování nových pružin a tlumičů snižovat světlou výšku o 25 mm. Vzadu je pak vůz možné snížit až o 35 mm. Nastavení lze pořádně přitvrdit, aby na závodní trati bylo co nejlepší a při vyjetí na běžnou silnici mu dát zase trochu "volnosti" a změkčit ho.

Samozřejmostí je i možnost instalace již známého stavitelného podvozku PASM, který TechArt upravil i do jiných modelů.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Nutné je také nasazení nových kol. Ta mají ráfky až o průměru dvacet palců a na nich jsou pneumatiky o rozměrech 235/30 ZR 20 vpředu a 305/25 ZR 20 vzadu.

Vzhled vozu je sice důležitý, ale v tomto případě jde ruku v ruce s aerodynamikou. TechArt vždy dbá na to, aby všechny úpravy vzhledu vylepšily i jízdní vlastnosti. Nový přední spoiler, upravený difuzor na zádi a především modifikované křídlo mají menší odpor vzduchu a přitom zvyšují přítlak na nápravy ve vysokých rychlostech.

Interiér je kombinací perfektní kvality kůže a jejího zpracování (barva kůže je na přání), prvotřídních doplňků (hliníkové pedály, nová hlavice řadicí páky) a standardní exkluzivity značky Porsche.

Reklama

Související témata:

Související články

Vrchol elegance a síly v podání TechArt GT

Tuningových firem je na světě strašné množství. Jen některé ale o sobě mohou tvrdit, že jsou absolutními špičkami v oboru. Podle našeho názoru tam patří...

Výběr článků

Načítám