Do rakouského Wörthersee se letos sjede asi o hodně víc tuningových fanoušků, když prostřednictvím tohoto vozu a již představeného Audi TT Clubsport [celá zpráva] má takovou reklamu.

Volkswagen Golf GTI W12 650 bude asi jedním z nejnadupanějších vozidel "na place". Zdá se vám to divé? Jak může obyčejný Golf GTI být silnější než třeba Porsche? Jednoduše. Stačí za přední sedadla dát pořádný motor (v našem případě šestilitrový dvanáctiválec do W), nadopovat jej dvojicí turbodmychadel a pak gigantický výkon 477 kW s točivým momentem 750 N.m přenášet přes automatickou převodovku pouze na zadní kola.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Automobil musel projít také technickou přípravou na podvozku a karoserii, protože taková změna polohy motoru je zásadní. Tak například bylo nutné vyřešit přívod vzchuchu k motoru. Ten zajišťují dva velké otvory po stranách vozu a teplý vzduch se pak odvádí ohromnou dírou v zadním nárazníku. Podvozek byl extrémně snížen (o 70 mm), přitvrzen, vyztužen a rozšířen (auto má nyní 1,88 m na šířku), aby dokázal zvládnout nápor výkonu. Zadní kola ale stále budou mít co dělat, aby se na asfaltu "neoholily". Vždyť mají šířku pouhých 295 mm.

A jak je na tom automobil po stránce jízdních výkonů? Jak se řítí do zatáčky se asi nikdy nedozvíme, ale prý dokáže z klidu pokořit stovku za 3,7 sekundy a maximální rychlost je 325 km/h.

Pro zájemce o větší fotografie použitelné jako pozadí na plochu monitoru přidáváme dva snímky o rozlišení 1024 x 768 px. Pokud na obrázek poklikáte a rozbalíte do původní velikosti, již není problém prostřednictvím rozbalovacího menu v pravém tlačítku myši obrázek stáhnout do počítače.