Designově se 206 CC podařila. I když mnozí mohou vozu vytýkat méně ladné křivky při zavřené střeše. I tito škarohlídi však musí kapitulovat, když se pevná střecha během zhruba 20 vteřin schová do prostoru v zavazadelníku, čímž přirozeně zmenší jeho objem. V konfiguraci coupé má objem 400 litrů, při stažené střeše je o polovinu menší.

Čtyřmístný vůz nabízí přijatelné pohodlí pouze dvěma pasažérům a to i na delších cestách. V případě, že zadní dvě sedačky zůstanou neobsazené, vepředu si posádka užívá přímo královsky. Vyšším řidičům bude vadit středový panel, který je moc široký a tlačí do nohy. Průměrně vysokým osobám vadí jen minimálně. Nastupování je snadné díky širokým dveřím i pro cestující na zadních sedačkách, kde se však během testování vozil vždy jen jeden pasažér. Jeho pocity z jízdy však nebyly nijak zvlášť příjemné.

Rozkládání a skládání střechy je velmi jednoduchou činností. Systém se při otevírání postará sám o stažení bočních předních i zadních okének. Pevná střecha se poté rozloží na dvě části a zajede do připraveného místa v zavazadelníku. Kryt se poté uzavře. Rozložení střechy se provádí obdobně snadno. Proces zavírání i otevírání, o který se stará elektrohydraulický systém, zabere každý zhruba 20 vteřin.

Dieselová šestnáctistovka 206 sluší

Novinka pod kapotou, vznětový čtyřválec 1,6 HDI, má zdvihový objem 1560 ccm. Motor je přeplňovaný turbokompresorem s proměnnou geometrií lopatek a má i mezichladič stlačeného vzduchu. Maximálního výkonu 80 kW dosahuje při 4000 ot.min-1 a největšího točivého momentu 240 Nm při 1750 ot.min-1. Při plném zatížení v rozmezí 1500 a 3750 otáček se aktivuje funkce overboost, která nárazově zvýší točivý moment až na 260 Nm. Pohonná jednotka splňuje emisní normy Euro 4. 

Dvěstěšestka s tímto motorem uhání až 180 kilometrovou rychlostí. Kombinovaná spotřeba, papírově 4,9 l nafty na 100 km, se dá při úsporné jízdě s přehledem dodržet. V našem testu si "cécéčko" řeklo v průměru o 5,8 litru. Při ostřejší jízdě se však průměr zvedá a dosahuje hodnot přes šest litrů.

Agregát se vyznačuje tichým chodem. Jeho práci pod kapotou pohledného lvíčka se dá jen málo vytknout. Vyniká dynamikou i pružností, což u této objemové třídy není zdaleka pravidlem. Při rozjezdu je sice znát, že mu chutná nafta, avšak méně, než by se dalo čekat. S touto motorizací se tak tomuto modelu určitě otevírají nové možnosti v prodejích.

Agilní šestnáctistovka byla vyvinuta ve spolupráci PSA Peugeot Citroën a Fordu. Nejdeme ji proto i pod kapotou vozů se stříbrnými šípy i modrým oválem. Kromě nich ji využívají i vozy Mazda a Volvo spadající pod křídla koncernu Ford Motor Company.

Výbava a cena

Peugeot 206 CC přijde s dieselovým motorem na 690 tisíc korun. Za tuto cenu nabízí bohatou základní výbavu, která mimo jiné zahrnuje airbagy řidiče, spolujezdce a dva boční, systémy ABS, ESP a EVA (samočiná aktivace výstražných světel při prudkém brždění), palubní počítač, hliníková šestnáctipalcová kola, automatické stěrače či samočinnou aktivaci světlometů.

Za příplatek ve výši 8500 korun lze pořídit metalický lak, kvalitní sound systém JBL s měničem na 4 CD stojí 23 000 korun, bez měniče je o 10 tisíc levnější. Kožené čalounění přijde na 39 400 korun.

Rozměry a objemy
Délka 3835 mm
Výška 1380 mm
Šířka 1664 mm
Rozvor 2442 mm
Objem zavazadlového prostoru
coupé 400 l 
cabriolet 200 l