Článek
Pokud jde o řadu 6, je mojí srdeční záležitostí generace E24, ta úplně první (1976-1989). Její majestátní délka, hranaté tvary a hlavně přední žraločí maska nestárnou, ba právě naopak. Sice se nevyráběla v otevřené verzi, ale to vlastně ani nevadí.
Současná třetí generace už je na trhu od roku 2011 a alespoň podle mého názoru nemá takový šmrnc jako její předchůdce, pohledná je i tak. Výrazná přední maska, podélně uložený motor nebo značná šířka zajišťují, že i za tímto modelem se leckdo ohlédne. Testované auto obouvalo 19palcová kola, za příplatek můžete mít dvacetipalcová kola. Úplným základem jsou ale pouhé „sedmnáctky”.
Interiér primárně pro dva, vzadu moc místa není
V interiéru vás obejmou široká a pohodlná sedadla, vzadu sice jsou ještě dvě, místa je ale málo pro nohy i hlavu (pokud necháte střechu nataženou). Řada 6 je nejenom v otevřené verzi automobilem označovaným 2+2. Interiér nemá smysl popisovat, jde o klasiku známou i z dalších modelů od BMW. Kromě skvělé ergonomie to znamená asi i nejlepší multimediální systém na současném automobilovém trhu.
V nabídce pro „šestku” máte buď benzínový šestiválec, nebo osmiválec, vznětový šestiválec rovnou vyškrtněte, ten se pro luxusní kabriolet nehodí. Velmi nedoporučujeme také varianty xDrive (+ 70 kilogramů), které přinášejí nemalý nárůst kilogramů a na hory stejně budou majitelé tohoto modelu jezdit v X5.
Šestiválec s jedním turbem je příjemný společník
Navzdory lákavému označení 640i jde „pouze” o šestiválec. Jeho 320 koní a 450 Nm (1 300 - 4500 otáček) s autem cvičí dostatečně. Jen se podívejte na naše video: z klidu na tachometrových 250 km/h to trvá 40 sekund. Není to úplná pila, ale stačí to bohatě ve všech jízdních situacích.
Osmiválec, výkonnější o podstatných 130 koní a dražší o nemalých 343 tisíc má samozřejmě ještě větší razanci, ale naší volbou je právě třílitrový šestiválec. Ten má i příjemně sytý zvuk, který ovšem není přehnaně hlasitý a v nízkých otáčkách jeho akustický projev lze charakterizovat jako „vcelku utlumený”.
Stabilizace je plně vypínatelná, tlačítko je hned vedle řadicí páky, takže s tímhle jinak pohodlným grand turismem není problém vyrazit na závodní okruh. A můžete se zde bavit jak čistou stopou, tak i rozevlátějšími průjezdy - motor má dostatek výkonu, aby utrhnul zadní kola a poslal auto bokem. BMW 640i není proti, jakkoliv to samozřejmě není takový okruhový speciál jako třeba M6.
Samozřejmě, nelze zapomenout na značnou, byť ideálně rozloženou, hmotnost: 1895 kilogramů bez posádky a zavazadel je dost, třebaže to tato verze zručně maskuje.
Po stisknutí tlačítka máte za 15 sekund plátěnou střechu dole, pro delší cestování je možné ručně nasadit i zadní deflektor. Pohodové cestování je bez střechy zhruba do 150 km/h, takový komfort jako podstatně dražší S Cabrio od Mercedesu tady pochopitelně nezažijete.
Výborná převodovka, spotřeba pod 10 litrů
Osmistupňovou převodovku ZF nemá smysl popisovat, o jejím hladkém a rychlém řazení spojeným s účinným snižováním otáček na nejvyšší stupeň netřeba mluvit. Při tachometrových 130 km/h točí šestiválec lehce nad 2000 otáček a jízda s ním je velmi pohodová.
Ostatně, konečný benzínový součet po ujetí 750 kilometrů činil bez jednoho deci 10 litrů a to je výborná hodnota. Tankovat stačí benzín s oktanovým číslem 95, stejně jako u osmiválcových motorů od BMW, se 100 oktany ale nic nezkazíte.
Svým provedením, nabídkou motorizací (nic menšího než řadový šestiválec zde nečekejte) spadá řada 6 do luxusního segmentu. To ostatně naznačuje i cena 2,5 miliónu korun. Už v základu máte vše důležité včetně LED světel (připlatit si lze za adaptivní provedení). Peníze navíc tak vytáhnete pouze za větší kola a metalický lak karoserie.
Otevřená „šestka” nenabízí takový komfort jako kabriolety od Mercedesu, je však o špetku sportovnější a hodí se jak na krátké jízdy po okreskách, tak na delší dálniční přesuny.
BMW 640i Cabrio | |
---|---|
Motor: | 2979 ccm, zážehový šestiválec, turbo |
Max. výkon: | 235 kW/320 k při 6 000 ot./min. |
Max. točivý moment: | 450 Nm při 1300-4500 ot./min |
0–100 km/h: | 5,5 s |
Nejvyšší rychlost: | 250 km/h |
Průměrná spotřeba: | 7,9 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1 895 kg |
Poháněná náprava: | zadní |
Cena základní verze: | 2 428 400 Kč |
Cena s testovanou motorizací: | 2 428 400 Kč |