Volkswagen navrhuje své modely povětšinou značně konzervativně a kromě výjimek typu scirocco jde povětšinou o vkusná, nicméně po emocionální stránce poměrně sterilní auta. Ale hodnotit vzhled je vždy subjektivní. I tak si dovolíme říci, že „čtyřdveřové kupé“ s bezrámovými okny od VW působí o dost elegantněji než passat, ze kterého vychází. CC má vzhledově blíže k luxusnímu phaetonu než k passatu, což byl záměr automobilky.

Je to samozřejmě částečně na úkor praktičnosti, dozadu se hůře nastupuje, a přestože sedadla jsou umístěna nízko, nadprůměrně vysocí jedinci si vzadu moc pohodlně nesednou. Kufr je o zanedbatelných 33 litrů menší, horší je, že sedadla nejdou sklopit (průvlak na lyže ale nechybí). Užitečná hmotnost necelých 400 kilogramů je na tak velké auto zklamáním.

Volkswagen CC

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Bezrámová okna sice vypadají efektně, dovnitř se ale přenáší větší svist než v případě klasického passatu. Jinak ale v autě kraluje akustická pohoda, standardní šestivrstvé přední sklo odvádí výbornou práci i ve vysokých rychlostech. Interiér může být buď čtyř- nebo pětimístný, vzadu se ale pohodlně usadí dva cestující, uprostřed místo v oblasti ramen či stehen nezbývá.

Volkswagen CC na dálnicích předvádí suverénní chování a to i v rychlostech kolem „dvoustovky“ - skvělá je stabilita, řidič má dobrý pocit z perfektního držení stopy. I díky adaptivním tlumičům, pro tuto motorizaci standardně dodávaným, je tlumení nerovností výtečné. Testovaný automobil měl osmnáctipalcová kola a ani s těmi jsme neměli pocit, že víme o každé nerovnosti.

Snad jen série krátkých příčných nerovností dala při jízdě po dálnici pocítit posádce citelně menší komfort odpružení, tento nešvar ale mnohdy nedovednou odfiltrovat i mnohé modely zvučnějších značek, než je ta wolfsburgská.

Volkswagen CC

Volkswagen CC

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Na rychlou jízdu po okreskách to moc není

Na technických silnicích už passat tak nekraluje jako na dálnicích - je znát nedotáčivost, elektromechanicky posilované řízení, ač přesné, působí trochu tupým dojmem a těžký turbodiesel zatěžující přední nápravu je zkrátka znát. CC se při běžné a mírně dynamičtější jízdě nenaklání, je stabilní, jisté a dobře drží stopu.

Nesmíte po něm ale chtít jízdu blízkou limitům podvozku. Ale ona „sportovní“ jízda na okresních silnicích snad není primárně tím, co od tohoto modelu budou chtít racionálně uvažující, velmi často fleetoví zákazníci.

Volkswagen CC

Volkswagen CC

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Díky pohonu 4x4 realizovanému čtvrtou generací mezinápravové spojky Haldex je přenesení výkonu i při hodně prudkém rozjezdu přirozené, pneumatiky nestačí ani hvízdnout. Příplatek proti verzi s pohonem přední nápravy činí 60 tisíc korun.

Skvělé motory, základem 1.8 TSI

Skvělá je nabídka motorizací, kde zcela chybí slabé agregáty. Velmi dobrou volbou je už základní 1.8 TSI, chybu neuděláte ani s dvojicí turbodieselů ve variantách 103 a 125 kW. Testované silnější TDI zvládalo bez problémů jezdit za sedm litrů nafty, přičemž projev motoru je díky vysokému točivému momentu a jeho průběhu dostačující. Nečekejte kdovíjakou výbušnost, svižnou jízdu si ale bez problémů užijete.

Volkswagen CC

Volkswagen CC

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Během zkoušení popisovaného automobilu se stala i nepříjemnost - auto nešlo zavřít ani nastartovat a rovněž nefungovaly žádné elektrické spotřebiče. Aby toho nebylo málo, stalo se to v pátek navečer, navíc ve čtvrti, kde není radno nechávat automobil - notabene s jednou z nejvíce kradených navigací v Česku - přes noc. Z hrozivě vypadající závady se nakonec vyklubala relativní maličkost, ale i ta dovede řidiče hodně potrápit - klíč od zapalování se náhodně rozkódoval.

V servisu bylo nutné „pouze“ přiřadit správný plovoucí kód; v zásadě stačilo mít u sebe druhý klíč a auto by nemuselo být potupně odtaženo. Jenže ten s sebou nosí málokdo (možná o důvod více brát si dva klíče při delších cestách, například na dovolenou). Proč klíč sám od sebe smazal plovoucí kód, nikdo netušil, dle vyjádření servisu se to ale stává výjimečně.

I přes tuto nepříjemnost považujeme Volkswagen CC za povedeného zástupce, který jízdě nezklame, ač své výkony přináší vcelku sterilně. Nižší praktičnost je vyvážena větší elegancí, nízké užitečné zatížení je ale zarážející. Dobrá je nabídka motorů, a ačkoliv je pořizovací cena opticky vyšší, sériová výbava je bohatá.

Volkswagen CC

Volkswagen CC

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1998, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:125 kW (170 k) při 4200 ot./min.
Max. točivý moment:350 Nm při 1750 ot./min.
0 – 100 km/h:8,5 s
Nejvyšší rychlost:220 km/h
Průměrná spotřeba:5,9 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1585 kg
Poháněná náprava:4x4 (Haldex IV), ev. přední
Cena základní verze:719 900 Kč (1.8 TSI, 160 k)
Cena s testovanou motorizací: 
901 900 Kč (2.0 TDI, 170 k, 4Motion)