Hlavní obsah

Test Nissanu 370Z: stará škola pod milión

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Přesně před čtyřiceti lety představil Nissan (v té době se automobilka jmenovala Datsun) své sportovní kupé - Datsun 240Z. Bylo to 22. října 1969 na tokijském autosalonu. Přinášíme vám test nástupce modelu 240Z, zatím posledního sportovního kupé Nissanu s písmenem Z v názvu, Nissanu 370Z.

Článek

Oproti minulé generaci má nový 370Z širší rozchod a kratší rozvor. Auto celkově působí muskulaturně, patrné je to především na široké zádi. Proporce auta s prudce skloněnou střechou a bumerangovitovými světlomety vepředu i vzadu jsou podle nás vyvážené.

Motor je ze staré školy – šestiválec s velkým objemem bez přeplňování. Jeho 331 koní stačí ke sprintu na stovku za 5,3 vteřiny (Audi TT-RS je rychlejší, 4,6 s) a nejvyšší rychlosti elektronicky omezené na obvyklých 250 km/h. Reakce na sešlápnutí plynu jsou vyjma nízkých otáček bezprostřední, motor živě reaguje a vyloženě si říká o vytočení. Nemělo by vás překvapit, že motor razantně zrychluje i v rychlostech nad 180 km/h.

A máme tu spotřebu – jak asi tušíte, malá zrovna nebude – rozdíl mezi tím, kdy se budete snažit jet úsporně a kdy ne, je docela malý (cca 2-3 litry). Při běžné jízdě počítejte 11-12, při rychlejším přesunu je to kolem čtrnácti a když se třeba na okruhu odvážete, počítejte 18+. Nevýhodou je nutnost tankovat minimálně 98oktanové palivo.

Citlivé řízení s výtečnou zpětnou vazbou

Spolupráce s manuální šestistupňovou převodovkou je bezproblémová: krátké dráhy a přesné řazení jsou přesně to, co potřebujete. K zetku se dodává i samočinná převodovka, ale ta se podle nás k charakteru sportovního kupé této výkonnostní kategorie nehodí. Novinkou pro obě verze je automatický meziplyn při podřazování, zpočátku je to otravné a nepřirozené, ale časem si zvyknete.

Nechá se vyprovokovat ke driftu

Podvozek je tvrdší, ale oceňujeme jeho snahu odfiltrovat nerovnosti, nebo se o to alespoň pokusit. Stabilita v zatáčkách je výtečná, zetko se chová předvídatelně i ve vysokých rychlostech. Nejlepší je ovšem neklidný „zadek“, kdy v rychle projížděné zatáčce cítíte tendence vozu jet dveřmi napřed. Při vypnuté stabilizaci lze bez problémů driftovat, auto ale musíte na suchém povrchu vyprovokovat brutálním zacházením.

Zvuk motoru, respektive dvojce výfuků, se v nízkých otáčkách dunivě převaluje, je ovšem znát, že zvukový projev je trochu utlumený. Pořádné „kanonády“ se dočkáte nad 4500 otáček, kdy je zvuk hrubý a ostrý jako pila a příjemně dokresluje sportovní atmosféru v interiéru a dává poznat potenciál motoru i vně vozu.

Aby jsme jenom nechválili – výhled z vozu není přes tlusté A sloupky ideální a kabina i přes nepopiratelné zlepšení od minulé generace (350Z) nepatří mezi sportovními kupé k tomu nejlepšímu. Volant je navíc stavitelný pouze výškově. V noci by vám mohly vadit i pouze průměrně výkonné světlomety.

Na závěr cena – Nissan ji nasadil hodně agresivně – žádné jiné kupé s podobným výkonem nekoupíte do miliónu, pouze Nissan 370Z. Konkurence je o stovky tisíc korun dražší. Pokud rádi řídíte a chcete výkonné kupé, které vám při řízení bude dělat radost, za podobné peníze neseženete nic lepšího.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:3696 ccm, šestiválec
Max. výkon:243 kW (331 k) při 7000 ot./min.
Max. točivý moment:366 Nm při 5200 ot./min.
0 - 100 km/h:5,3 s
Nejvyšší rychlost:250 km/h
Průměrná spotřeba:10,5 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1480 kg
Poháněná náprava:zadní
Cena základní verze:999 900 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám