Hyundai ix55 je postaven na základě modelu Veracruz, který je již dva roky v prodeji na severoamerickém trhu. Model ix55 byl přepracován, aby podle výrobce vyhovoval evropským požadavkům a stylu jízdy.

Nebývá zvykem hodnotit vzhled testovaných vozů, v případě ix55 by jsme jej označili nemastný-neslaný: přední maska je hodně nevýrazná, zadní zase jako by z oka vypadla konkurenční Audi Q7. Pochválit nicméně musíme to, jak pětimetrový, více než dvoutunový automobil maskuje svoji velikost; ale někomu právě tato nenápadnost a neokázalost nemusí vyhovovat.

Hyundai ix55

Hyundai ix55 vypadá zezadu trochu jako Audi Q7.

FOTO: Martin Žemlička

Prostorný interiér s místy lacině působící kabinou

Interiér je vzhledem k mohutnosti vozu očekávaně velký – vepředu i vzadu máte dostatek prostoru a pohodlné sedačky. Ve třetí řadě (sedačky jsou „schované“ v podlaze) už není mnoho místa pro vyšší jedince, nicméně coby nouzové místo k přesunu určitě svoji funkci splní.

Velikost zavazadlového prostoru závisí na tom, zda jsou sedadla v třetí řadě sklopena – pokud ne, nabídne ix55 pouhých 148 litrů, pokud je sklopíte, vzroste objem na 598 litrů a pokud sklopíte i sedadla z druhé řady, dostanete slušných 1746 litrů (ovšem bez rovné plochy).

Hyundai ix55

Dobré dílenské zpracování, ale některé díly působí v autě za milión poněkud lacině.

FOTO: Martin Žemlička

Interiér se pořád nemůže rovnat s tím nejlepším, co třída SUV a především němečtí výrobci nabízejí. Ergonomie ani zpracování nejsou špatné, ale chybí cit pro detail, prostředí kabiny celkově působí lacině.

Jediný motor v nabídce bohatě stačí

V nabídce je pouze jeden motor, ale dá se říct, že to postačuje – šestiválcový turbodiesel zaslouží pochvalu - má dostatek síly (240 k a 451 Nm), je vcelku kultivovaný a spotřeba se dá udržet v rozumných mezích (v rámci 2,2 tunových SUV). Spotřeba se dá v reálném provozu udržet do deseti litrů na sto kilometrů, což je u takto těžkého a velkého auta solidní hodnota. S motorem je vhodně sladěna šestistupňová, výhradně samočinná převodovka.

Hyundai ix55

Šestistupňový automat dovoluje i sekvenční řazení, v praxi jej ale moc často nepoužijete.

FOTO: Martin Žemlička

Hyundai ix55 se pochopitelně nehodí na rychlou jízdu po okresních silnicích, je určen pro klidnou jízdu, za kterou se vám odmění komfortem – o spoustě děr nebo nerovností zkrátka nebudete vědět. Díky světlé výšce 20 cm a pohonu 4x4 lze s tímto SUV zajet i do lehčího terénu.

Celkově není ix55 špatným zástupcem módní kategorie SUV. S cenovkou do miliónu korun máte sedmimístné auto s výkonným šestiválcovým motorem a solidní základní výbavou. Konkurence je až o stovky tisíc korun dražší, nabídne ale lepší image, hodnotnější interiér i větší nabídku příplatkových výbav...

Hyundai ix55

Hyundai ix55 nabídne přepravu až sedmi cestujícím.

FOTO: Martin Žemlička

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:2959 ccm, šestiválec, vznětový, turbo
Max. výkon:176 kW (240 k) při 3800 ot./min.
Max. točivý moment:451 Nm od 1600 ot./min.
0 - 100 km/h:10,4 s
Nejvyšší rychlost:200 km/h
Průměrná spotřeba:9,4  l/100 km
Pohotovostní hmotnost:2220 kg
Poháněná náprava:4x4
Cena základní verze:949 900 Kč