Velkým trumfem „šestky“ je naladění podvozku, který umožňuje bezpečně projíždět zatáčky rychlostmi, o kterých se řidičům většiny kombíků jenom zdá. Komfort odpružení je přitom velmi dobrý, jen velmi výjimečně se připomene „sportovní“ podvozek, když některou z nerovností neodfiltruje zcela ideálně. Jinak Mazda 6 nabízí velký komfort, který rozhodně nenabízí na úkor živým jízdním vlastnostem.

Mimochodem, nezanedbatelný vliv na nadprůměrně dobré jízdní vlastnosti má jistě i fakt, že od předchozí generace je Mazda 6 v průměru o 50 kilogramů lehčí.

Mazda6 Wagon:. Mazda6 Wagon: v nabídce je i sedanfoto: Novinky/maž

Od minulé generace se zlepšila i zpětná vazba řízení. Tak excelentní jako v BMW řady 3 to není ani náhodou, ale i v tomto ohledu představuje Mazda  ve střední třídě to lepší.

V interiéru několik ergonomických prohřešků

Manuální převodovka je nyní kvůli úpravám skříně konečně šestistupňová. Nemáme k ní výhrady: převodové stupně zapadají do svých drah přesně a rychle. Pedál spojky navíc klade ten správný odpor a řečeno novinářským klišé brzdy se dobře dávkují.

Tříramenný volant s velikostí „tak akorát“ sportovně bohužel jenom vypadá, na vině je úzký věnec. Ovládání palubního počítače a rádia není intuitivní. Jinak je ergonomie i zpracování použitých materiálů velmi dobré. Škoda jen poněkud ponurého šedivého interiéru, který je v ostrém kontrastu s povedeným vnějším designem a koneckonců i s výbornými jízdními vlastnostmi.

Mazda6 Wagon:. Intuitivnost ovládání palubního počítače nebo rádia občas selhává...foto: Novinky/maž

Sedačky jsou poněkud měkčí a boční vedení by klidně mohlo být větší. Prostoru pro dvojici cestujících na zadních sedadlech je ale dostatek, jak v oblasti hlavy, tak i pro kolena.

V základu 519 litrů pro náklad

U kombíků je důležitý zavazadlový prostor: ten má Atenza (tak jí říkají v Japonsku) slušně velký – v základním uspořádání 519 litrů (v minulé generaci 505 l). Po sklopení zadních sedadel vznikne rovina a prostor pro 1951 litrů nákladu (dříve 1712 l).

Praktická je rovněž nízká nákladová hrana. Specialitou Mazdy je systém pojmenovaný Karakuri (česky mechanismus nebo finta), který pomocí páky v boku zavazadelníku sklopí zadní sedačky. Je to rychlé, šikovné a efektní řešení.

Mazda6 Wagon:. Kufr má průměrnou, leč postačující velikost.foto: Novinky/maž

Nedoceněná "šestka"

V nabídce jsou tři benzínové motory a jeden turbodiesel. My jsme vyzkoušeli střed nabídky zážehových motorů, čtyřválcový dvoulitr s proměnným časováním sacích ventilů. Jak patrno z technických údajů, motor má nejvíce síly ve středních a vyšších otáčkách. Spotřeba paliva se překvapivě drží kolem osmi litrů. Dvoulitr je v nízkých otáčkách nevýrazný, má slabý zátah odspoda. Když ho ale trochu vytočíte, odvede relativně solidní práci.

Mazda6 je nedoceněné auto. Díky podobné DNA jako Ford Mondeo nabízí jedny z nejlepších jízdních vlastností ve střední třídě. Je zároveň dostatečně komfortní a prostorná.

U Mazdy je problematická individualizace výbav, cena je vyšší (ale v základu ji máte dobře vybavenou), a navíc „šestce“ lze vytknout pár ergonomických prohřešků v interiéru. Ale jinak patří k tomu lepšímu, co střední třída nabízí. Platí jak pro sedan, tak pro kombi.

Mazda6 Wagon:. Šestka má šestku - šestý rychlostní supeň snižuje otáčky v dálničních rychlostech.foto: Novinky/maž

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor:1999 ccm, čtyřválec, zážehový
Max. výkon:108 kW (147 k) při 6500 ot./min.
Max. točivý moment:184 Nm od 4000 ot./min.
0 - 100 km/h:10,3 s
Nejvyšší rychlost:208 km/h
Kombinovaná spotřeba:7,1 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1410 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:719 900 Kč