Hlavní obsah

Vzácná Škoda 1100 OHC slaví 60 let, litrový motor ji rozjel až na 200 km/h

Novinky, maž

Sportovní Škoda 1100 OHC vznikla koncem roku 1957. Na svět přišly jenom čtyři exempláře, dvě verze kupé a dvě bez střechy. Právě roadster je k vidění v mladoboleslavském firemním muzeu.

Škoda 1100 OHC slaví šedesátinyVideo: Škoda

 
Článek

Vývoj dvoumístného sportovního automobilu začal na jaře roku 1956. Vzniknul stroj s rozměry 3880 x 1430 x 964 mm a s karoserií vyrobenou z lehkého sklolaminátu. I díky tomu váží pouhých 550 kg a vpředu podélně uložený řadový čtyřválec s autem nemá příliš práce. Kupé bylo o něco těžší, vážilo 618 kg.

Téměř ideální je rozložení hmotnosti mezi nápravy - konkrétně 49,7: 50,3 procent. Mimochodem, spojka, pětistupňová převodovka i rozvodovka byly umístěny vzadu. Poháněná jsou zadní kola, podvozek měl nezávislé zavěšení, vpředu s lichoběžníkovou nápravou. Hezkým detailem jsou drátěná patnáctipalcová kola.

Foto: Škoda Auto

Škoda 1100 OHC

Foto: Škoda Auto

Škoda 1100 OHC

Jezdil na letecký benzín

Ze zdvihového objemu 1089 cm3 produkuje čtyřválec výkon 92 koní (při 7700 otáčkách), přičemž červené pole leží na hranici 8500 otáček. Použity byly dva karburátory československé firmy Jikov, později italský Weber. Zajímavostí je, že motor spaloval vysokooktanový letecký benzín. A z výfuku se linul krásný zvuk, což uslyšíte hned na začátku videa.

Na Škodu 1100 OHC se krásně dívá i po těch šedesáti letech. Otevřenou verzi, kterou vidíte na přiložených fotografiích a ve videu, si můžete prohlédnout ve Škoda muzeu v Mladé Boleslavi. Tamní restaurátorský tým nyní renovuje i uzavřenou verzi.

Foto: Škoda Auto

Škoda 1100 OHC

Foto: Škoda Auto

Škoda 1100 OHC

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám