Hlavní obsah

Vrcholné Porsche Panamera se došplhalo na hranici 700 koní

Novinky, Milan Lažanský

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Stuttgartská automobilka Porsche doplňuje nabídku modelu Panamera po faceliftu o další varianty. Krom verzí 4 E-Hybrid a 4S je součástí nového vrhu i absolutní vrchol, Turbo S E-Hybrid. Všechny novinky přijíždějí ve dvou karoseriích - jako limuzíny i kombi Sport Turismo.

Foto: Porsche

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Článek

Jednou z hlavních zpráv v souvislosti s nedávným faceliftem vlajkové lodi značky Porsche, modelem Panamera, byla verze Turbo S, která se nově obejde i bez plug-in hybridní technologie. Úplný vrchol však představuje stále alternativní verze. Dobíjecí hybrid Turbo S E-Hybrid navíc posílil.

Zmiňovanou „nehybridní” verzi Turbo S o výkonu 463 kW, 630 koní s 820 newtonmetry přeskakuje s výkonem rovných 700 koní (514 kW) a točivým momentem 870 N.m.

Porsche omladilo panameru, Turbo S se už obejde i bez baterií

AutoMoto

Takových čísel dosahuje pohonné ústrojí složené z vidlicového čtyřlitrového osmiválce se dvěma turbodmychadly a elektromotory. Jeden je integrován do samočinné převodovky PDK.

Na 100 km/h tak novinka akceleruje za 3,2 sekundy, zatímco maximálně se rozjede až na 315 km/h. Dojezd v čistě elektrickém režimu činí i díky větší 17,9kWh baterii 50 km dle přísnějšího protokolu WLTP.

První jízda s Porsche Taycan: Elektromobil pro řidiče nabídne na okruhu až nepříjemný zážitek

Testy

Celkový počet plug-in hybridních variant aktuální panamery je tak navýšen na tři modely. Vedle zmíněného Turbo S E-Hybrid a stávajícího 4S E-Hybrid se šestiválcem a systémovým výkonem 412 kW, 560 k, je tu i nová varianta 4 E-Hybrid. Rovněž se šestiválcem, ale systémovým výkonem 340 kW, 462 koní.

Mezeru v nabídce dále doplňuje i konvenčně poháněná varianta 4S s pohonem všech kol a 2,9litrovým šestiválcem známým právě ze slabších plug-in hybridů. Má 324 kW, 440 koní.

Nové varianty už mají i ceny, 4 E-Hybrid začíná na 110 369 eur, v přepočtu 3 milionech korun, 4S pořídíte od 115 241 eur, tedy za 3,2 milionu korun. Turbo S E-Hybrid je k mání od 185 537 eur, což je lehce přes 5 milionů korun.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám