Hlavní obsah

Porsche omladilo panameru, Turbo S se už obejde i bez baterií

Novinky, Milan Lažanský

Vlajková limuzína značky Porsche přijíždí s faceliftem. Vizuální změny jsou decentní. Technika se ještě více soustředí na hybridní pohon, na druhou stranu verze Turbo S je s výkonem 630 koní k mání nově i bez hybridních technologií.

Porsche Panamera má po faceliftuVideo: Porsche/Novinky.cz

Článek

Model Panamera je na trhu už 10 let, druhá generace se představila v roce 2017. V půlce životního cyklu druhého vydání je tedy na řadě modernizace.

Nadále je panamera k mání jako limuzína a kombi. Po stránce designu si lze všimnout odlišných světlometů a svítilen. Nárazníky jsou agresivněji tvarované. Především díky tomu, že dosud příplatkový paket Sport Design je nyní standardem.

Uvnitř se toho příliš nezměnilo. Infotainment má více on-line funkcí a vylepšené hlasové ovládání, nové jsou rovněž i některé asistenční systémy. Včetně vylepšeného aktivního vedení v pruzích či sledování dopravního značení.

Turbo S přímo proti AMG

Inovovaná panamera bude krom dvou karosářských verzí opět k mání i v několika variantách pohonu. Standardní modely Panamera a Panamera 4 nově využijí 2,9litrový šestiválec o výkonu 330 koní a 450 newtonmetrů maximálního točivého momentu. Jde o náhradu za starší třílitr.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid před faceliftem

Foto: Porsche

Porsche Panamera Turbo S po faceliftu

Šplhat lze po jednotlivých verzích dále, včetně výkonnějšího modelu GTS, který posílil o 20 koní na 480 koňských sil, novinkou jsou však dva modely.

Plug-in hybridní nabídka se rozšiřuje o variantu 4S E-Hybrid. Jedná se o kombinaci elektromotoru o výkonu 136 koní integrovaným do osmistupňové dvouspojkové převodovky a zmíněného 2,9litrového šestiválce s 440 koňmi. Systémový výkon činí 560 koní a točivý moment dosahuje 750 Nm. Sprint z nuly na sto zabere 3,7 sekund, maximální rychlost činí 298 km/h. Větší 17,9 kWh baterie umožní 54 kilometrů čistě elektrického dojezdu dle přísnější normy WLTP.

Druhou novinkou je verze Turbo S. „Esková” varianta byla před faceliftem k mání jen v plug-in hybridním uspořádání, nově lze zvolit také „jen” čtyřlitrový osmiválec o výkonu 630 koní a točivém momentu 820 Nm. Díky tomu se postaví přímo proti Mercedesu-AMG GT 63 S ve formě čtyřdveřového kupé.

Stovka je otázka 3,1 sekund. Standardem je třístupňové vzduchové odpružení a další technologie podvozku. I díky tomu nedávno právě tato verze pokořila rekord své třídy na severní smyčce Nürburgringu.

Nová panamera se u dealerů objeví v říjnu. Aktuálně je již k objednání, první německá cena činí 91 345 eur (2,39 milionů korun) za základní variantu.

Související témata:

Výběr článků

Načítám