Hlavní obsah
Okruh Nardò Foto: Porsche (3x)

Testovací okruh Nardò je opět otevřen

Ke konci roku 2018 zavřelo Porsche okruh Nardò. Důvodem byla rozsáhlá rekonstrukce, která mu měla vtisknout tvář jednadvacátého století. Je červenec a Nardò je zase otevřen a už se na něm testuje.

Okruh Nardò Foto: Porsche (3x)
Testovací okruh Nardò je opět otevřen

Když se podíváme do historie tohoto velmi netradičního místa, tak prvním majitelem byl Fiat. Ten ho postavil v roce 1975 a právě tady se zrodily všechny velké hvězdy této značky i jejích přidružených firem. Proháněly se tu prototypy, sériová auta i muly pro zkoušení nových dílů. Tady řvaly nejedny motory Formule 1. Vždyť 12,6 km dlouhý a 16 metrů široký přesný kruh je přesně tím ideálním místem pro testování v extrémních rychlostech.

Nový povrch - lepší než na českých dálnicích.

Foto: Porsche

Součástí jsou i specializovaná technická místa

Foto: Porsche

V roce 2012 koupila okruh značka Porsche. Fiat na tom nebyl nejlépe a Porsche naopak mělo peněz, že nevědělo, co s nimi. Po Dieselgate ještě nebylo ani vidu, ani slechu. Dokonce se spekulovalo, že Porsche koupí svého vlastníka – koncern Volkswagen. To se nestalo, ale Porsche si Nardò nechalo, a naopak ho využilo pro přípravu nové generace svých aut.

Ovšem bylo zde potřeba provést mnoho změn. Nový povrch na ringu, stejně jako kompletní ochranné bariéry. Dynamický okruh (ten vnitřní, kde jsou i zatáčky a rovinky a také různé povrchy), dostal také nový asfalt. Zázemí získalo moderní technologie, které reflektují potřeby moderních přístrojů. Vše za 35 milionů eur, což je při současném kurzu asi 892 milionů korun.

Nardò sice patří Porsche, ale je možné si jej pronajmout. Většinou jsou to ovšem takové částky, že pro soukromé účely to není možné. Testovací trať si půjčují závodní týmy či konkurenční značky, které zde potřebují zkoušet vozy za plné rychlosti.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků