Hlavní obsah
Tatra 700 na prodej Foto: Archiv majitele

Tatra 700 po předsedovi senátu je na prodej v krásném stavu, ale za pořádný balík

Kdysi v ní jezdil Petr Pithart, pak sloužila u armády a hasičů a dnes je po pečlivé renovaci na prodej. Jedna z pár desítek vyrobených tatrovek T700 je po třech letech znovu k mání za více než šest milionů korun.

Tatra 700 na prodej Foto: Archiv majitele
Tatra 700 po předsedovi senátu je na prodej v krásném stavu, ale za pořádný balík

Tatra 700 je kvůli své vzácnosti poměrně ceněným sběratelským artiklem, takže kdykoliv se objeví nějaká na prodej, je to docela událost. Právě nyní jedna k mání je – podle textu inzerátu je to kousek, který ve své době vozil předsedu senátu Petra Pitharta.

Stejně se podle inzerátu, který je k vidění na inzertním webu s cenou 6 150 000 korun a možností platby v kryptoměnách, jmenuje i prodejce vozu – ovšem není to bývalý předseda senátu a ani skutečné jméno prodávajícího. Ten Novinkám řekl, že vůz je jedním z pěti, kterými jezdili předseda a místopředsedové Senátu v době, kdy byl předsedou právě Petr Pithart.

Renovace byla přepečlivá.

Foto: Archiv majitele

Po senátní službě auto putovalo k armádě, od níž se dostalo k hasičskému sboru do Jevíčka. Právě od něj současný majitel vůz v roce 2014 koupil ve stavu, kdy potřeboval renovaci. Tu dostal do posledního šroubku a nyní je ve špičkovém stavu.

Majitel s touto sedmistovkou jezdí po celé Evropě; tato fotka pochází z Balkánského poloostrova.

Foto: Archiv majitele

Zajímáte-li se o osobní tatrovky, možná vám neuniklo, že stejné fotografie T700 na prodej se objevily před třemi lety. Prodávající toto neskrývá – tehdy auto dle vlastních slov chtěl prodat, pak od záměru upustil a nyní ho prodává znova. Ambiciózní cena 6,15 milionu korun podle jeho názoru vzhledem k proběhlé renovaci a raritě T700 není přemrštěná.

Tatra 700 nedávno oslavila 25 let od svého představení – to proběhlo v dubnu 1996 v pražském hotelu Hilton. Je důkladně modernizovanou verzí T613; nic lepšího v 90. letech kopřivnická Tatra na poli osobních aut nezvládla finančně ani časově. Podle svých konstruktérů měla potenciál, ale ztrátová výroba a nekonkurenceschopnost „západním” limuzínám nakonec znamenaly, že vzniklo jen několik desítek kusů.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků