Hlavní obsah

Suzuki Swift Sport ztratilo ve jménu elektrifikace 10 koní

Novinky, laz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Suzuki napříč svou modelovou řadou sází na mild hybridní pohon. Startér-generátor pro elektrickou pomoc v nízkých otáčkách a rekuperaci brzdné energie při deceleraci nyní dostal i Swift v ostré verzi Sport. Výkon ale úprava lehce snížila.

Foto: Suzuki

Suzuki Swift Sport

Článek

Zmodernizovaný Swift Sport stále pohání přeplňovaná čtrnáctistovka Booster Jet. Nyní má navíc integrovaný startér-generátor a lithium-iontovou baterii s napětím 48 voltů.

Mild hybridy zaplavují automobilový trh. Elektromotor mají jen na výpomoc

AutoMoto

Stejně jako u jiných mild hybridů pomáhá při startu jednotky v rámci funkce stop-start, ale i při rekuperaci brzdné energie, kterou umí vracet jako pomoc spalovacímu agregátu.

V rámci změn pod kapotou se ovšem sahalo i na spalovací část ústrojí. Nové je výfukové potrubí, systém vstřikování, časování ventilů a dalších částí. To všechno dohromady znamená, že je auto o šest procent úspornější, co se spotřeby paliva a sledovaných emisí CO2 týče.

Test Suzuki Swift Sport: Stále nadšený, moderní doba si už ale ukusuje

Testy

Také však ztratil 10 koňských sil, nyní nabízí 130 koní a 235 Nm maximálního točivého momentu. Na stovce je za 9,1 sekund, o sekundu pomaleji než dříve. Maximální rychlost zůstala na 210 km/h.

Na druhou stranu, Swift Sport nikdy nebyl o čistém výkonu, ale spíše o požitku z něj. A pokud se těmito úpravami podařilo do nového Sviště dát více ryzí zábavy, kterou od minulé generace trošku postrádáme, může to být ještě elektrická pohádka se šťastným koncem.

Reklama

Související témata:

Související články

Suzuki Ignis prošlo modernizací

Větší baterie mildhybridního systému, elektrické variabilní časování ventilů a nová převodovka - tak by se dala shrnout modernizace Suzuki Ignis. Změnilo se...

Výběr článků

Načítám