Hlavní obsah

Škoda otevřela nové centrum technického vývoje v Mladé Boleslavi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka Škoda Auto otevřela nové centrum technického vývoje v Mladé Boleslavi. Bude sloužit pro stavbu zkušebních nosných konstrukcí a testovacích prototypů, ale i pro zkoušky elektroniky či asistenčních systémů.

Škoda otevřela nové centrum pro stavbu zkušebních vozů a prototypůVideo: Škoda

 
Článek

V novém centru technického vývoje mladoboleslavské automobilky jsou pro vývoj a výrobu zkušebních vozů k dispozici například robotické stanice nebo prostory s virtuální realitou, informovala Škoda v tiskové zprávě. Výši investice firma neuvedla.

Nová budova má tři patra. Obsahuje sklad dílů, výrobu karoserií, lakovnu či montáž, vše se nachází pod jednou střechou, což zkracuje přesuny. „Vysoký stupeň automatizace zároveň umožňuje agilnější procesy a výrazně zvyšuje kapacitu pro stavbu zkušebních vozů a prototypů,” řekl David Vaněk, vedoucí oddělení stavby modelů a prototypů Škody Auto.

V koncernu VW loni rostly prodeje jediné značce

AutoMoto

Nová budova disponuje vybavením pro virtuální realitu a nabízí 168 pracovních míst a 13 zasedacích místností. Výroba vozů se soustředí na 14 tisících metrů čtverečních. Automobilka chce v novém centru stavět až 300 testovacích aut a 120 prototypů za rok.

Testovací centrum slouží pro testování jednotlivých dílů i vozu jako celku. Odehrávají se zde například také funkční testy elektriky, elektroniky, asistenčních systémů a komunikace mezi palubními jednotkami. Škoda v nové budově již částečně vyráběla zkušební verzi nového plně elektrického SUV Enyaq iV.

Škoda chystá další elektromobily, šéf chce i ekvivalent octavie

AutoMoto

Díky dvěma robotickým stanicím se zvyšuje podíl automatizace ve výrobě karoserie z 15 na 45 %, kapacita se zdvojnásobuje na deset karoserií za týden, a to při potřebné ploše menší o 20 %.

Nová výroba modelů a prototypů je podle Škody výhodná také z hlediska ekologie a nákladů. Krátké vzdálenosti mezi týmy ušetří kolem 1800 litrů paliva ročně, což odpovídá pěti tunám emisí CO2. Logistické náklady se díky skladům přičleněným k výrobě sníží ročně o 150 tisíc eur (asi 3,9 milionu korun).

Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39 tisíc lidí, z toho v ČR téměř 34 tisíc.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám