Hlavní obsah

Šéf Mercedesu údajně zamýšlí Géčko v elektrické verzi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Důležitý muž z vedení Mercedesu oznámil, že z Mercedesu třídy G, jednoho z nejžíznivějších a nejsilnějších aut vůbec, bude elektromobil. Drsný offroad nabídne automobilka s elektromotorem oficiálně poprvé.

Foto: Mercedes-Benz 4x

Speciální verze vychází z linie AMG.

Článek

Mercedes třídy G byl v poslední době synonymem luxusu limuzín v kombinaci s praktičností a cestovní průchodností z kategorie terénních automobilů. To vše v sobě ale spojuje nevyhnutelné. Extrémně silné motory, například osmiválce ve verzích G 63 AMG či G 500, jsou na 100 kilometrů jízdy schopné „vysát“ i 20 litrů benzínu. Aura obřího nenažrance se ale podle Daimleru změní.

Se zprávou, která to naznačuje, přišel ve svém twitterovém příspěvku Sascha Pallenberg, vedoucí oddělení digitálních transformací u Daimleru. Napsal totiž, že mu šéf celé automobilky, samotný Ola Källenius, prozradil svoji vizi. „Géčko“ podle něj přijde ve verzi pouze s elektromotorem.

Tak by mohl vypadat nový Volkswagen Golf kombi

AutoMoto

Rozhodnutí podle Pallenberga padlo během automobilového kongresu v Berlíně, když vedení Daimleru diskutovalo o konci třídy G, která se už na první pohled moc nehodí do zelené a udržitelné vize budoucnosti Mercedesu.

Třída G je dlouhodobě jednou z těch nejdražších v portfoliu Mercedesu, když jeho základní verze s třílitrovým dieselem startuje na ceně 2,7 milionu korun. Dá se ale předpokládat, že verze s elektromotorem a jemu potřebnou technologií bude ještě dražší.

Když obyčejný Mercedes G nestačí

AutoMoto

Elektrický Mercedes třídy G už vznikl, jen ne v dílnách Mercedesu. Na svědomí ho mají rakouští inženýři z firmy Kreisel Electric, kteří si vzali do párády právě „Géčko“ minulé generace a Hummer H1. Výsledky veřejnosti prezentoval samotný terminátor Arnold Schwarzenegger v Kitzbühellu.

Auto dostalo pod kapotu elektromotor, který produkuje 483 koňských sil, akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,6 sekund a plně nabitý vydrží pracovat 300 kilometrů. Na koupi ale zapomeňte. Tato elektrická třída G na prodej není, jedná se o prototyp.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám