Hlavní obsah

Před deseti lety Škoda začala prodávat citigo. Nejmenší model skončil jako elektromobil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka Škoda před deseti lety, 29. listopadu 2011, oficiálně zahájila prodej svého nejmenšího modelu Citigo. Třídveřový nebo pětidveřový hatchback segmentu A byl vyráběn spolu se sesterskými modely Seat Mii a Volkswagen up! na Slovensku v Bratislavě.

Foto: Škoda Auto

Škoda Citigo (5D verze, 2012)

Článek

V roce 2011 byl ještě nejmenší automobilový segment A velmi populární a Škoda spolu se zmíněnými koncernovými sourozenci vstoupila do značně rozjetého vlaku. K pohonu 3563 mm dlouhého vozu slouží litrový atmosféricky plněný tříválec spárovaný s pětistupňovou manuální převodovkou.

Vůz dostal facelift v roce 2017. Na začátku roku 2019 byla představena plně elektrická verze Citigoe iV, která na podzim 2019 nahradila ve výrobě verzi se spalovacím motorem.

Historicky první elektromobil Škody Auto na jedno nabití ujede až 265 km dle standardu WLTP.

První elektromobil od Škody měl jepičí život. Vyrábět se začal před rokem, dnes jej nekoupíte

AutoMoto

Dojezd zajišťuje lithium-iontová baterie s kapacitou 36,8 kWh, elektromotor pak poskytuje výkon 61 kW. Zrychlení z nuly na sto se u Citigo-e iV udává na 12,5 sekundy. Maximální rychlost je pak omezena na 130 km/h. Jediná varianta byla nabízena ve výbavovém stupni Style.

Cena první 500kusové série, která se prodala během prvních sedmi týdnů, činila 429 900 Kč, poté 479 900 Kč. Vloni na podzim musela automobilka ukončit prodej elektrických citigo. Nové objednávky už Škoda Auto neplánuje znovu otevřít, všeobecně se totiž očekává, že přijde s novým malým elektromobilem.

Nová Toyota Aygo X je tu. Vyrábět se bude v Česku

AutoMoto

Přímý nástupce „bratislavských trojčat” se však neočekává. Malé, levné auto se spalovacím motorem v této třídě drží aktuálně jen Hyundai s i10, Kia s picantem či zcela nově i Toyota s třetí generací ayga.

Všeobecně však takové vozy vyklidily pole, jelikož s rostoucími legislativními i uživatelskými nároky na bezpečnostní a komfortní výbavu už se cenou příliš blížily vozům o segment výše.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám