Hlavní obsah

Osmiválcový Jeep Wrangler nezůstane konceptem

Novinky, Milan Lažanský

Když v červenci, v den premiéry očekávaného off-roadu Ford Bronco, Jeep ukázal koncept Wrangler Rubicon 392, mnoho fanoušků to mělo za pouhé pošťuchování staronového konkurenta. Oproti předchozím proklamacím se ale koncept v příštím roce promění v realitu. Pod kapotu Jeepu Wrangler se tak stěhuje osmiválec.

Foto: Jeep

Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept

Článek

„Některé koncepty jsou tak silné, že se stanou realitou,” zní ze sociálních sítí automobilky Jeep, která potvrzuje, že v příštím roce představí sériovou verzi konceptu Wrangler Rubicon 392.

Ten se vyznačuje především použitým motorem, osmiválcem o zdvihovém objemu 6,4 litru. Má výkon 456 koní a 610 N.m maximálního točivého momentu, díky němuž má zrychlit na 60 mph (97 km/h) za méně než pět sekund.

Navíc k už tak bohaté offroadové výbavě verze Rubicon, zahrnující redukční převodovku a uzávěrku předního i zadního diferenciálu, dostal odolnější nápravy Dana 44 a 37” terénní pneumatiky.

Součástí výbavy konceptu byl také naviják na předním nárazníku, kapota s otvorem pro přístup vzduchu a pevná střecha s plátěnou shrnovací prostřední částí. Standardní dveře také nahradily poloviční bez oken.

Test Jeepu Wrangler Rubicon: V terénu králem

AutoMoto

Původní zprávy hovořily o tom, že překážkou pro zástavbu velkého osmiválce jsou nárazové zkoušky, ty se však zřejmě podařily interně splnit. Ikonický jeep ve své historii pod kapotou osmiválec měl, ale v té době se ještě nejmenoval Wrangler, nýbrž CJ-7. Do roku 1981 měl pod kapotou pětilitr od AMC o výkonu 127 koní a 295 N.m.

Foto: Jeep

Jeep CJ-7

Foto: Jeep

Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám