Hlavní obsah

Jeep se pokouší ukrást pozornost Fordu, koncept wrangleru má konečně osmiválec

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V den premiéry očekávaného konkurenta od Fordu, nového modelu Bronco, Jeep představuje koncept Wrangler Rubicon 392. Wrangler současné generace JL nemá ve standardní nabídce osmiválec. Podle dřívějších informací od automobilky by se tam sice vešel, ale neprošel by nárazovými testy. Přesto 6,4l V8 pod kapotu zabudovala. A dost možná půjde i do sériové výroby.

Foto: Jeep

Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept

Článek

Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept dostal motor o výkonu 456 koní a 610 N.m, díky němuž má zrychlit na 60 mph (97 km/h) za méně než pět sekund.

Podstatnější ale jsou terénní schopnosti, neboť k už tak bohaté off-roadové výbavě verze Rubicon, zahrnující redukční převodovku a uzávěrku předního i zadního diferenciálu, dostal odolnější nápravy Dana 44 a 37” terénní pneumatiky.

Foto: Jeep

Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept

Kromě toho vidíme naviják na předním nárazníku, kapotu s otvorem pro přístup vzduchu a pevnou střechu s plátěnou shrnovací prostřední částí. Standardní dveře také nahradily poloviční bez oken.

Ford představuje nové bronco, ikonický off-road umí být odvázaný i civilnější

AutoMoto

Jestli se bude vyrábět, je otázkou, na niž zatím neznáme jasnou odpověď. Starší informace o tom, že to kvůli bezpečnostním normám nepůjde, sériové výrobě úplně nenapovídají.

Je ale možné, že FCA našlo způsob, jak s osmiválcem nárazovými zkouškami projít. Podle amerického magazínu Road & Track, který se odvolává na nejmenovaný zdroj zevnitř automobilky Jeep, se osmiválcový wrangler bude vyrábět. Továrna v ohijském Toledu, kde se vyrábí, už prý postavila 30 kousků s V8, což u konceptů není normální.

Foto: Jeep

Jeep CJ-7

Ikonický Jeep ve své historii pod kapotou osmiválec měl, ale v té době se ještě nejmenoval Wrangler, nýbrž CJ-7.

Do roku 1981 měl pod kapotou pětilitr od AMC o výkonu 127 koní a 295 N.m; tak nízký výkon byl u amerických osmiválců v 70. a 80. letech běžný, neboť se výrobci snažili seškrcováním výkonu snížit spotřebu paliva.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám