Hlavní obsah
Škoda Octavia Foto: Radek Plavecký, Právo

O novou octavii je větší zájem než o rapid, hlásí tuzemští dealeři

Tuzemské autosalony hlásí vesměs větší zájem o novou Škodu Octavii, než tomu bylo před zahájením prodeje rapidu. Zhruba dva týdny před dodáním vozů do autosalonů mají někteří dealeři konkrétní objednávky. Odbyt loňské kompaktní limuzíny Rapid zatím jejich očekávání podle průzkumu ČTK nenaplnil.

Škoda Octavia Foto: Radek Plavecký, Právo
O novou octavii je větší zájem než o rapid, hlásí tuzemští dealeři

Seznam asi 20 lidí na předváděcí jízdy třetí generace Octavie má Tomáš Vrtilka z pražského autosalonu Přerost a Švorc Auto. "Mám zájemce, kteří si auto chtějí objednat, ale chtějí ho nejdřív vidět a svézt se," uvedl. Zájem je podle něj určitě větší, než byl před zahájením prodeje o rapid. Toho salon prodal zatím v řádu desítek kusů. "Stará octavie nyní vychází líp. V momentě, kdy zmizí, bude rapid víc konkurenceschopný," míní.

Autodružstvo ve Frýdku-Místku hlásí velký zájem o novinku. "Denně někdo přijde a zeptá se, jestli už ji (novou octavii) máme a kdy přijde," řekl prodejce Josef Hrtus. První vozy by měl dostat 21. ledna. Má zatím jednoho vážného zákazníka. Ve srovnání s rapidem se o octavii lidé zajímají víc. Čtyři pobočky moravskoslezské firmy prodaly zatím devět rapidů.

Škoda Rapid

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Konkrétní objednávky ještě nemají v příbramském Auto-Poly. Lidé si zatím berou prospekty a ceníky, popsal prodejce Karel Kuba. Větší zájem o octavii oproti rapidu potvrdil také. Jeho odbyt označil Kuba za propadák roku, autosalon prodal pouhé dva vozy. "Je to jednoduše cenou, když si porovnáte konkurenci a výbavu třeba Citroënu C-Elisée, je tu rozdíl 100 000 korun," upřesnil.

Škoda Octavia (2013)

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Dealer Autonova Brno registruje jen sporadický zájem o nejžádanější škodovku. "Je to zatím brzy, až tu bude auto (nová octavia), tak to lidi nadchne. Spíš je odkazujeme na konfigurátor na stránkách Škoda Auto," uvedl obchodník. V případě rapidu čekali větší odbyt.

Octavia je dlouhodobě nejprodávanějším modelem značky. V loňském roce se jich celosvětově prodalo 409 600, skoro 44 procent všech prodaných škodovek. Nové kompaktní limuzíny Rapid automobilka vloni prodala 24 700 kusů.

Škoda Rapid

Foto: Martin Žemlička, Novinky

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků