Článek
Renault už u espacu určil, jak budou jeho velkoprostorové automobily vypadat. Že to nebudou jen tak nějaká klasická MPV jako dosud. Že to budou dlouhonohé modelky (ano, i tady narostla světlá výška o 30 mm), které narostou do délky (zde +75 mm na 4630 mm), šířky (celkem 1860 mm) i výšky (1660 mm). Také rozvory se výrazně protahují (zde +35 mm proti předchozí generaci a +70 mm proti scénicu na 2800 mm). Test modelu Espace si můžete přečíst zde. [celá zpráva]
Auto sází na moderní barokní tvary menšího sourozence, vpředu a vzadu je trochu upravuje pomocí nahoru vytažených koncových světel. Trochu zaráží, že rodinné auto, kde se dá předpokládat, že zadní sedadla budou obsazena dětmi, má na linii bočních oken výrazný zlom za B-sloupky, za nimiž jde dolní hrana okének výrazně nahoru. Takže až sem posadíme v testu děti v autosedačce, co uvidí? Možná jen oblohu nad sebou. Nabídka vozu bude opět ve dvou verzích – pěti- a sedmimístné.
Přístrojovka opět sází na velký 8,7palcový displej, na kterém se nastavuje všechno – od klimatizace přes rádio až po jízdní režimy Multi-Sense (opět odkazujeme na test espacu).
Velmi důležitou roli hraje v rodinných vozech zavazadelník. Tady má základní objem 766 resp. 866 litrů, v závislosti na poloze zadní řady sedadel. Takže je to víc než u espacu.
Pohonné jednotky jsou přesně takové, jak jsme očekávali: benzínové zastupují TCe 115 a TCe 130 se šestistupňovou manuální převodovkou, diesely pak Renault nabídne dCi 110, dCi 130, dCi 160 a dCi 110 Hybrid Assist. Posledně jmenovaný je malým hybridem, když uložená energie z brzdění pomáhá akcelerovat.