Hlavní obsah

Nová octavia podle očekávání získala pět hvězd v nárazovém testu

• Aktualizováno
Novinky, maž

Ve víru ženevského autosalonu přilétla od Škody zpráva o výsledcích nárazových testů Euro NCAPu. Nová octavia dle očekávání získala pět hvězd, tedy marketingově cenné nejvyšší hodnocení.

BEZ KOMENTÁŘE: Crashtest Škoda OctaviaVideo: Euro NCAP

 
Článek

Komisaři Euro NCAPu testovali provedení liftback, podobné výsledky se ale dají čekat i pro kombi, které si právě odbývá v Ženevě své světové „poprvé“. Octavia bodovala v kategorii ochrany cestujících na předních sedadlech, kde získala 93 procent.

Ve zprávě komise se píše, že kabina vozu zůstala stabilní a nabídla dostatečnou ochranu všech částí těla v prostoru pro cestující. Sedadlo a opěrka hlavy poskytovala dobrou ochranu proti poranění krční páteře v případě nárazu zezadu, problematická ale byla ochrana hrudníku při bočním nárazu.

Za bezpečnost převozu dětí octavia získala 86 procent. Pohyb dětských figurín (mimochodem pro rok 2013 nových) v autosedačkách byl velmi malý, komisaři uvedli, že všechny zádržné systémy určené pro tento model mohou být bez problémů použity. Airbag spolujezdce lze vypnout (nutnost pokud je vpředu dětská sedačka!), řidič je o tomto dle výsledků dobře informován.

Pozitivní byla i ochrana chodců (82 procent). Octavia má pro trhy EU standardně aktivní kapotu, které se při nárazu chodce naklopí díky použití jednorázových pyropatron.

Nejslabším v hodnocení pak bylo hodnocení asistenčních systémů (66 procent), jakkoliv má třetí generace octavie hned několik nových asistentů (nouzové brzdění, ESP, udržování v jízdních pruzích). Komisaři octavii vytknuli absenci v podstatě nesmyslného aktivního omezovače rychlosti (tj. navolení nejvyšší rychlosti, kterou pak nelze v provozu překročit). Pasivní omezovač, který po překročení nejvyšší navolené rychlosti toto pouze akusticky oznámí, octavia má.

Co je Euro NCAP

Mezinárodní konsorcium Euro NCAP, které je složeno ze zástupců ministerstev dopravy evropských států, autoklubů, pojišťoven a svazů na ochranu spotřebitelů, od roku 1997 provádí pravidelné nárazové zkoušky nových modelů automobilů.

Euro NCAP automobily porovnává v rámci jednotlivých tříd, pokud tedy auto velikosti fabie dosáhne pěti hvězdiček, neznamená to, že je stejně bezpečné jako superb se stejným hodnocením.

Podrobné informace o testovaných automobilech, metodice nárazových testů i hodnocení všech testovaných automobilů najdete na oficiálních stránkách Euro NCAPu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám