Hlavní obsah
Volkswagen Golf GTI TCR concept Foto: Volkswagen 4x

Nejrychlejší sériový Volkswagen Golf je v prodeji

Není to tisícikoňové monstrum, postavené na čtvrtmílové sprinty, nýbrž sériová verze konceptu Golf GTI TCR, která se představila v květnu 2018 u jezera Wörthersee jako koncept a nyní spustila jeho prodej. Výkon je oproti „běžnému” GTI výrazně vyšší. Pod kapotou mu pracuje 290 koní - o 45 víc než u dosavadního vrcholu GTI Performance - a 370 N.m.

Volkswagen Golf GTI TCR concept Foto: Volkswagen 4x
Nejrychlejší sériový Volkswagen Golf je v prodeji

Fanoušci GTI namítnou, že verze GTI Clubsport S měla o dvacet koní a deset newtonmetrů víc. To je pravda, ale maximálka TCR je s 264 km/h o čtyři kilometry v hodině vyšší - proto je TCR nejrychlejší.

Sice je tenhle Golf GTI TCR označen jako koncept, ale sériová verze by měla vypadat totožně.

Foto: Volkswagen

Výkon pochází samozřejmě z dvoulitrového benzínového čtyřválce, který jím pohání přední kola, a to přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Puristy však potěší poctivý mechanický samosvorný diferenciál mezi předními koly, který pomáhá přenosu síly na asfalt.

Ovšem, pro zlepšení jízdních vlastností je tu toho víc, např. vylepšené brzdy s vrtanými kotouči. A za příplatek je možné nechat odstranit omezovač rychlosti, takže se podíváte až ke skutečné maximálce, tedy zmíněným 264 km/h. V paketu s touto elektronickou úpravou jsou také 19” kola a elektronicky nastavitelné tlumiče.

Ve standardu jsou osmnáctky, devatenáctipalcová kola jsou za příplatek.

Foto: Volkswagen

Odlišné nárazníky, širší prahy a dekorační polepy s logem TCR jsou u takovýchto aut samozřejmostí, uvnitř najdete digitální budíky, navigaci, parkovací čidla a podobné vymoženosti, které vám na točité okresce budou sotva k něčemu.

„TCR je silniční verzí stejnojmenného závodního vozu pro okruhové závody TCR,” říká Jiří Štoček, ředitel divize Volkswagen osobní vozy u českého importéra vozů koncernu VW.

Převodovka DSG, digitální budíky a červený proužek na středu věnce volantu jsou také součástí standardní výbavy.

Foto: Volkswagen

V českém konfigurátoru novinka zatím není, ale objednat už lze - za cenu od 948 900 korun. Rozdíl v ceně oproti Golfu GTI Performance s převodovkou DSG je 124 tisíc korun, což za samosvor a 45 koní navíc není zas tolik.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků