Hlavní obsah

Nejhodnotnější značkou aut je podle BF Toyota, Škoda klesla

Nejhodnotnější automobilovou značkou světa zůstává japonská Toyota. Vyplývá to z letošního žebříčku, který na svých internetových stránkách zveřejnila společnost BrandFinance. Škoda Auto se propadla na 40. místo z loňské 20. příčky.

Foto: Toyota

Toyota FT-86 Open (2013)

Článek

Značka Toyota má podle firmy BrandFinance hodnotu zhruba 26 miliard dolarů (přes půl bilionu Kč). Na druhém místě je Volkswagen s hodnotou 23,7 miliardy dolarů. O půl miliardy dolarů za ní následuje další německá značka BMW.

Hodnota značky Škoda se podle BrandFinance snížila o polovinu na 1,8 miliardy dolarů (35,5 miliardy Kč) z loňských 3,6 miliardy dolarů. K důvodům poklesu značky se BrandFinance na svých internetových stránkách nevyjádřila.

Automobilka Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Ten oznámil, že provozní zisk Škody v loňském roce klesl o čtyři procenta na 712 miliónů eur (přes 18 miliard korun). Tržby ale vzrostly o téměř dvě procenta na 10,44 miliardy eur.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám