Hlavní obsah

"Modrý" Mercedes není dostatečně ekologický pro Kalifornii

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Turbodiesel v Mercedes-Benzu řady E, který využívá pro snížení emisí NOx vstřikování močoviny, není dostatečně ekologický pro kalifornské předpisy. Motory zvané Bluetec tak dostaly tvrdý direkt od trhu, který byl pro ně nejdůležitější.

Článek

V pěti státech USA nebyly vozy Mercedes-Benz třídy E s technologií Bluetech připuštěny do provozu [celá zpráva]. Oficiální uvedení těchto automobilů se tak odehrálo pouze ve 45 státech, kde limity nejsou tak přísné.

Asi největší direkt dostaly automobily s hvězdou v Kalifornii, kde se německá značka snažila prosadit především. E 320 CDI Bluetec totiž splňuje emisní limity BIN 8, jenže Kalifornie již od ledna příštího roku vyžaduje normy BIN 5. DaimlerChrysler však chce této normy také dosáhnout, a tak již v příštím roce uvedené další vozy řad R, ML a GL budou tuto normu prý plnit.

V pozdější době se očekává, že agregát se objeví i v dalších vozech koncernu. Jako další je na řadě pravděpodobně Jeep, kde by se jednotka měla objevit v řadě Grand Cherokee.

Podle výzkumného centra J.D. Power se za poslední rok zvedl podíl dieselových motorů o jedno procento na současných 15 %. Velkou překážkou rozšíření jsou jednak emisní limity některých států, ale také nekvalitní nafta, která s tou evropskou má jen málo společného.

Bluetec

Produkce oxidů dusíku NOx je největším problémem vznětových agregátů. Ta se dá omezit dodatečným přidáním asi 0,1 l močoviny na každých 100 km. Močovina chemickou reakcí produkci sníží až o 80 %.

Reklama

Související témata:

Související články

Bluetec má v USA problémy, neprošel testy

Jak se zdá, Mercedes-Benz to možná s heslem o "nejčistším dieselu na světe" trochu přehnal. Jeho technologie Bluetec, kterou chtěl dovážet do USA a prolomit...

Výběr článků

Načítám