Hlavní obsah

Je tohle příští generace Mini? Snímky údajné elektrické verze pochází z Číny

Údajná nová generace hatchbacku Mini ukazuje trojúhelníková zadní světla a velký kulatý displej na palubní desce, to vše s pouze evolučním designem přídě. Také má být menší než dosud.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Mini (Ilustrační foto)

Článek

Současná generace tří- a pětidveřového hatchbacku Mini je na trhu už od roku 2013 s několika modernizacemi. Pro modelový rok 2023 se má chystat generace nová - a podle dostupných informací měl být její prototyp zachycen v Číně zcela bez maskování.

Tyto informace pochází z instagramového účtu wilcoblok, který se tématu uniklých fotografií dosud nepředstavených aut věnuje a bývá spolehlivý. V každém případě, auto, na které se díváme, nese loga značky Mini a také její designový jazyk, ovšem dosud jsme ho neviděli.

Díváme-li se skutečně na nové mini - a není moc důvodů domnívat se, že nikoliv, třebaže automobilka to oficiálně nepotvrdí - za povšimnutí stojí zejména zadní partie, které jsou oproti současnosti dost odlišné. Příď je spíš evolucí designu nynějšího modelu.

První jízda s omlazeným Mini Cabrio: V detailech lepší, v jádru pořád stejné

Testy

Obrázky ukazují i vnitřek vozu, který je oproti současnému podstatně odlišný. Předně stojí za zmínku veliký kruhový displej uprostřed palubní desky, a také absence standardního přístrojového štítu. Je tu pouze něco, co vypadá jako nějaký průhledový displej. Jestli se ovšem díváme na auto ve standardní výbavě, není známo.

Web britského magazínu AutoExpress o voze hovoří jako o modelovém roce 2023, takže bychom mohli očekávat představení hotového vozu za necelý rok, možná na nějakém podzimním autosalonu.

Jihoafričan nahradil zadní kolo transportním vozíkem. Údajně neměl jinou možnost

AutoMoto

Píše také, že elektrická verze nového mini - podle zeleného S na zádi soudíme, že tento konkrétní kus bude jezdit na elektřinu - vznikla v kooperaci automobilky BMW, pod niž Mini patří, s čínskou automobilkou Great Wall a bude se vyrábět v Číně. To by taky vysvětlovalo, proč fotky prototypu údajně pochází právě z Číny. Konvenční varianta se má stále vyrábět ve Velké Británii.

Podle starších slov šéfa značky Bernda Körbera by se měla třídveřová verze mini zmenšit a být tak konkurentem Fiatu 500. „Chci znova udělat malý třídveřový hatchback. Dnes máme nějaká omezení směrem k bezpečnosti chodců, ale chtěli bychom designem i exteriérem udělat třídveřový hatchback tak malý, jak to jen půjde,“ cituje jeho loňské vyjádření magazín.

Foto: Mini

Současné Mini ve verzi Cooper SE Edition

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám