Hlavní obsah

Jaguar odhalil úchvatně zrenovovaný e-type, zákazník chtěl auto z roku svého narození

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Téměř na den stejně staré auto, jako je jeho majitel, odhalil Jaguar u příležitosti jubilea britské královny. Vůz je ale lepší, než byl jako nový po stránce motoru, podvozku i elektroniky.

Foto: Jaguar

Jaguar E-Type Series I zrenovovaný a upravený divizí Jaguar Classic

Článek

Když britská královna Alžběta II. oslavila platinové jubileum ve funkci - byla korunována v roce 1952 - jako první britský panovník v historii, automobilka Jaguar se blýskla kromě několika dalších aut také speciálně zrenovovaným e-typem první verze, nazvané Series I. Nebyl ale určen pro královnu, nýbrž pro zákazníka, který si přál E-Type Roadster z roku svého narození.

Tím rokem byl 1965 a divize Jaguar Classic, která se v rámci automobilky stará o renovace, dokázala najít kousek, který byl dokončen pouhé dva dny po narození zákazníka. Byl to ovšem vrak a potřeboval kompletní renovaci.

Foto: Jaguar

Stav před renovací

Práce na voze trvaly 12 měsíců a renovace nebyla úplně přesně návratem do původního stavu, nýbrž byla tzv. restomodem - renovací s úpravami. Jednou ze změn je barva - tmavá metalická modrá, inspirovaná modrou barvou v britské vlajce.

Namísto původního 4,2l řadového šestiválce tu je větší motor o objemu 4,7 litru spojený s moderní pětistupňovou převodovkou, vyvinutou speciálně u divize Jaguar Classic. Vylepšený je také podvozek, aby lépe zvládal vyšší - ovšem bohužel přesně nespecifikovaný - výkon, dále jsou tu širší pneumatiky a lepší brzdy.

Foto: Jaguar

Práce byly skutečně důkladné.

Třebaže to tak na první pohled nevypadá, rádio není jen rádiem, ale moderním infotainmentem s možností připojení telefonu a s navigací. A vnější osvětlení vozu je LEDkové, což zvyšuje bezpečnost jízdy za snížené viditelnosti.

Tento kousek je unikátní stavbou, ovšem zmíněná převodovka a infotainment jsou k mání i ostatním zákazníkům, kteří chtějí pracovat na svých e-typech. Ani jedno nevyžaduje žádné nevratné úpravy karoserie, takže vůz neztrácí svou historickou hodnotu.

Foto: Jaguar

Interiér vypadá na první pohled dobově.

Co se svět pochopitelně nedozvídá, je cena této přestavby, ale rozhodně počítejme s řádem nejméně jednotek milionů korun.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám