Hlavní obsah
Předprodukční Koenigsegg Jesko Foto: Koenigsegg

Hypersport jako z jiného světa. Koenigsegg Jesko se ukázal v produkční formě

Třebaže oranžové jesko na fotkách je předprodukční kus, nezamíří k zákazníkovi. Přesto je začátkem sériové výroby tohoto modelu – bude ho následovat 125 kusů pro zákazníky.

Předprodukční Koenigsegg Jesko Foto: Koenigsegg
Hypersport jako z jiného světa. Koenigsegg Jesko se ukázal v produkční formě

Koenigsegg Jesko není velká novinka, vždyť se odhalil na ženevském autosalonu v březnu 2019, tedy před více než dvěma lety. Jenže to byl prototyp. Nyní máme před sebou předprodukční vůz, který předchází 125 kusům pro zákazníky. Víc jich nebude.

Třebaže tento vůz není určen pro zákazníky, je vyroben podle produkčních specifikací. A ani jeho barva není náhodná. Oranžová se stříbrnými detaily a trochou odhaleného karbonu je poctou modelu CCR, který se představil v roce 2004.

Předprodukční Koenigsegg Jesko

Foto: Koenigsegg

Ovšem, zákazníci si na svá auta ještě počkají. Přestože tento „nultý” kus je na světě už nyní, klienti své první vozy dostanou až zjara roku 2022. Ze 125 kusů má být část „běžných” verzí s důrazem na co nejlepší ovladatelnost a část verzí Absolut, které by měly zvládnout maximálku přes 500 km/h. Na nezávislé ověření takové rychlosti si ale zatím musíme počkat.

Jesko je nástupce Agery a s největší pravděpodobností je posledním koenigseggem s čistě spalovacím pohonným ústrojím. Tím je pětilitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly, který při provozu na palivo E85 dává 1600 koní a 1500 Nm. Smí jezdit i na běžný 95oktanový benzín, ale v takovém případě řídící elektronika omezí výkon na „pouhých” 1280 koní.

Zajímavější je převodovka, nazvaná Light Speed Transmission (LST). Je devítistupňová a má sedm mokrých vícelamelových spojek, díky čemuž je podle výrobce řazení skutečně bleskurychlé – má trvat jen 20 milisekund.

Detaily Koenigseggu Jesko jsou úchvatné.

Foto: Koenigsegg

Všech 125 kusů bylo vyprodáno už na ženevském autosalonu v roce 2019, kde se vůz představil. Zákazníci za vůz zaplatili nejméně 68,5 milionu korun.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků