Hlavní obsah

Gordon Murray přesedlá ze supersportů na malá elektrická SUV

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Společnost Gordon Murray Automotive, která v současnosti nabízí pouze omezené série dvou supersportů T.50 a T.33 s motory V12, údajně pracuje na dvou elektrických SUV. V rámci firemní strategie se tak jedná o zcela zásadní obrat.

Foto: Gordon Murray Automotive

Gordon Murray Automotive

Článek

Malá automobilka Gordon Murray Automotive se nechala slyšet, že chce nastavit nové standardy, co se dynamiky a dojezdu elektrických SUV týče. Znamená to nejspíš, že novinky budou lehké a budou těžit z pokročilé aerodynamiky, jak je ostatně pravidlem i u ostatních vozů Gordona Murraye.

„To nemůže být správně, aby rodinná auta běžně vážila 2,5 tuny. (...) Myslíme si, že existuje lepší cesta,“ cituje Murraye britský web Autocar.

Jeden z chystaných vozů má dorazit jako čtyřmístný model s pohonem předních kol, druhý jako pětimístný se čtyřkolkou. Britové píší, že má existovat i derivát ve formě malé dodávky.

Foto: Gordon Murray Automotive

GMA T.50

Jeden z modelů má vznikat přímo pod značkou Gordon Murray Automotive a bude se vyrábět v továrně v britském Windeshamu. Druhý je vyvíjen pro jiného výrobce.

Obě auta mají být cenově dostupná pro širší spektrum zákazníků. Obě dorazí na nové platformě GM Design, která byla představena v minulém roce v rámci plánu expanze zahrnující i masivní investice v hodnotě 300 milionů liber (9 miliard korun).

Pocta Nikimu Laudovi. Slavný konstruktér představuje supersport s neuvěřitelnými parametry

AutoMoto

Společnost Gordon Murray Automotive doposud pod vlastní značkou vyrábí jen výše zmiňované supersportovní vozy se spalovacím motorem uprostřed. Firma má ovšem zkušenosti z celé řady dalších odvětví, kde pro různé automobilky vyvíjí například nákladní automobily nebo elektrické čtyřkolky.

Firma si před časem také nechala patentovat výrobní proces iStream, který se zaměřuje na nízkou hmotnost dílů, menší tvorbu uhlíkové stopy a snížené počáteční investice.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám