Hlavní obsah

Citroën a Peugeot mají nové zbraně na Škodu Rapid

Novinky, Martin Žemlička

Na český trh dorazila dvojce rodinných sedanů, které chtějí přetáhnout zákazníky Škodě Rapid. Díky agresivní cenové politice jejich prodejní ceny začínají na částce kolem 220 tisíc korun, rapid je přitom o bezmála 70 tisíc dražší. Prodávat se začalo také toledo.

Foto: Peugeot

Peugeot 301 (2012)

Článek

Podzim je bohatý na relativně levná a prostorná rodinná auta. Peugeot začal prodávat nový model 301, Citroën zase jeho dvojče s názvem C-Elysée. Seat začíná prodávat dvojče Škody Rapid, které kvůli třem konkurentům možná nastanou krušnější časy. Toledo, které je cenově postavené mírně nad úroveň rapidu asi nebude tím autem, které by mladoboleslavské automobilce odlákalo zákazníky, francouzským dvojčatům s agresivní cenovkou by se to ale mohlo povést, jakkoliv se nabízejí v karosářských verzích sedan, které nejsou tak praktické jako liftback (rapid a toledo).

Peugeot 301, nabízený s pětiletou zárukou, koupíte už od 220 tisíc korun (jde o zaváděcí cenu, standardní je o 10 tisíc vyšší). V tomto případě jde o verzi s benzínovým motorem o výkonu 72 koní. Nejlevnější turbodiesel 1.6 HDI (92 k) přijde na 280 000 korun.

Foto: Peugeot

Peugeot 301 (2012)

V základu sice chybí rádio nebo klimatizace (u nejlacinější výbavy nejde ani dokoupit) ne však už centrální zamykání, ESP nebo čtyři airbagy. Oficiální materiály uvádějí velikost zavazadlového prostoru 640 litrů, je to však marketingový trik. Při měření dle oficiální normy VDA 210 je to „papírově“ podstatně menších 506 litrů (jakkoliv je tato hodnota nadprůměrná).

Foto: Citroën

Citroën C-Elysée

Podobné ceny

Citroën C-Elysée je technickým dvojčetem Peugeotu 301. Design je odlišný, základní půdorys je stejný, ačkoliv je Peugeot o jeden centimetr delší. C-Elysée je nabízen v sedmi barevných odstínech a třech úrovních výbavy.  Na českém trhu jsou v nabídce tři motorizace (1.2 VTi 72, 1.6 VTi 115, 1.6 HDi 92), tj. stejný počet jako u Peugeotu 301. Pro motor 1.6 VTi  lze zvolit automatickou převodovku. Citroën C-Elysée startuje na stejné částce 220 000 Kč (1.2 VTi 72 k). Standardní výbava je podobná jako u třistajedničky, namísto pětileté záruky nabízí tuzemské zastoupení Citroënu zimní pneumatiky bez příplatku.

Foto: Citroën

Citroën C-Elysée

Foto: SEAT

Seat Toledo (2012)

Dvojče Škody Rapid

V úterý zveřejnil ceník i tuzemský importér Seatu. Toledo je u českých prodejců k dispozici ve třech stupních výbavy. Již vstupní model Toledo Basis (od 292 900, rapid od 289 900 korun) poháněný motorem 1.2 o výkonu 55 kW/75 k.

V sériové výbavě nechybí stabilizační systém ESP, brzdový asistent EBA, airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy vpředu, světla pro denní svícení, 15" ocelová kola s pneumatikami 185/60, elektricky ovládaná okna předních dveří a centrální zamykání.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Rapid

Anketa

Jaké auto byste nejraději řídili?
Citroën C-Elysée
41,1 %
Peugeot 301
12,1 %
Seat Toledo
7 %
Škoda Rapid
39,8 %
Celkem hlasovalo 9952 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám