Hlavní obsah
Audi Q3 Sportback Foto: Audi 7x

Audi Q3 už je také SUV-kupé. Sportback jsme prohlédli do detailu

Audi dále rozšiřuje svou paletu crossoverů a SUV. Q3 Sportback má být na pohled výrazně dramatičtější, jízdně sportovněji zaměřený model. Ovšem ani z praktičnosti toho nechce upustit příliš, podařilo se? To jsem exkluzivně zjišťoval naživo ještě před premiérou.

Audi Q3 Sportback Foto: Audi 7x
Audi Q3 už je také SUV-kupé. Sportback jsme prohlédli do detailu

Módu crossoverů výrazně doprovází trend takzvaných SUV-kupé. S takovou karoserií jsme zvyklí vídat vozy mnohem větší, než je Q3. Audi do těchto vod vstoupilo z německé trojice nejpozději, na druhou stranu se jako první pouští do skutečně kompaktního SUV s „useknutou” střechou.

Oranžová mu taky sluší.

Foto: Audi

Nová Q3 Sportback přímo vychází ze standardní Q3. Už když necháme promluvit čísla, bude vám jasné, jak odlišně auto na první pohled působí, především díky jinému postoji a proporcím máte pocit, že auto sedí na silnici o něco přesvědčivěji. Vizuálně, pochopitelně.

Jeho vnější délka je 4500 milimetrů, vnější výška 1556 milimetrů a vnější šířka 1843 milimetrů. SUV ve stylu kupé je díky tomu o 16 milimetrů delší, o 29 milimetrů nižší a o šest milimetrů užší než Q3. Rozvor obou modelů je 2680 milimetrů.

Trochu ve stylu Cayenne Coupé

Audi podpořilo agresivnější design nejen odlišnými proporcemi karoserie, ale i samostatnými doplňky. Nejvíce upoutají lakované lemy blatníků. Můžete je mít v šedivé Manhattan nebo v barvě vozu. Připomínají mi jiné koncernové SUV-kupé, které jsem si mohl prohlédnout již těsně před premiérou - Porsche Cayenne Coupé.

Ve světlých barvách vynikne řada jeho detailů.

Foto: Audi

Ovšem to zdaleka není vše. Voštinová mřížka masky chladiče je u Q3 Sportback s paketem S line díky hliníkovým prvkům ještě výraznější. To samé platí pro boční prahy se stříbrnými ozdobnými prvky. Nápadný difuzor se čtyřmi svislými žebry obklopuje jako bumerang naznačené otvory pro proudící vzduch.

Záď klesá opticky rychleji než ve skutečnosti.

Foto: Audi

U „sportovní” verze nahrazují 18“ kola z lehké slitiny s 5 dvojitými paprsky a pneumatikami rozměru 235/55 základní 17“ kola s pěti štíhlými, dvojitými paprsky a pneumatikami 215/65. Ve spojení s 19“ a 20“ koly Audi Sport, dodávanými na přání, jsou okraje podběhů kol dokonce mírně rozšířené.

Všechny verze jsou sériově vybaveny paketem lesklých ozdobných prvků. Rám střechy a okenní lišty se odlišují hliníkovým povrchem, kryty střešních sloupků B a C jsou leskle černé. Ještě dynamičtější vzhled zajišťuje paket černé optiky, jehož tmavé plochy na náraznících karoserii vizuálně snižují. U verze S line jsou černé také lišty na prazích. Na přání lze paket doplnit černými kryty vnějších zpětných zrcátek.

A co vzadu?

Interiér se v přední části od klasické Q3 neliší, proto vás v této oblasti s dovolením odkážu na podrobný test kolegy. U „kupé” verze nás více zajímá zadní část. Respektive jestli se se svými 190 centimetry vměstnám pod klesající střechu.

Vpředu se chyby hledají vážně těžko...

Foto: Audi

Sedadla jsou zde ukotvena ve stejné výšce jako u standardní verze, proto nepřekvapí, že je Sportback v tomto směru méně velkorysý. Pokud se opřu celou plochou zad, bez skrčení krku nemám šanci, řešením je tak leda posunout se na sedáku vpřed. Inu, pokud často převážíte dospělé vzadu, standardní verze bude lepší volbou.

Variabilitu tu ale najdete, což je velmi příjemné. Mluvím o tom, že zadní sedadla jsou sériově podélně posuvná v rozsahu 130 milimetrů a jejich třídílná opěradla mají nastavitelný sklon v sedmi krocích.

...ale vzadu na hlavu nemám dost místa.

Foto: Audi

Zavazadlový prostor o objemu 530 litrů za zadními sedadly lze sklopením jejich opěradel zvětšit až na 1400 litrů. Standardní Q3 nabídne shodných 530 litrů a o něco větší maximální kapacitu 1525 litrů. Kufr se ovšem liší tvarem - u Sportbacku je plošší, tedy delší a nižší, což vyplývá z vnějších rozměrů. I tady platí, že podlaha zavazadlového prostoru může být umístěna do různých poloh.

Hned několik motorů na výběr

V době uvedení na trh bude nabízen jeden zážehový motor a dva vznětové agregáty. Nejvýkonnější motor, 2.0 TFSI se 169 kW (230 k), pohání model Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro. Jednotka 2.0 TDI je pro modely Q3 Sportback 35 TDI, resp. Q3 Sportback 40 TDI quattro, vyladěna na nejvyšší výkon 110 kW (150 k), resp. 140 kW (190 k). Později bude následovat zážehový motor 1,5 litru v modelu Audi Q3 Sportback 35 TFSI. Dosahuje nejvyššího výkonu 110 kW (150 k) a disponuje systémem deaktivace válců.

Hnací síla všech motorů je přenášena sedmistupňovou převodovkou S tronic s extrémně rychlým řazením a pohonem všech kol quattro. Výjimkou jsou obě vstupní verze s pohonem předních kol a výkonem 110 kW (150 k) – 1.5 TFSI a 2.0 TDI – dodávané také v kombinaci s mechanickou převodovkou.

Kufr má standardně 530 litrů.

Foto: Audi

V prodeji na podzim, úspěch zaručen

V automobilovém průmyslu se nevyplácí vynášet jisté předpovědi. Přesto si dovolím tvrdit, že vzhledem k tomu, co se poslední dobou z hlediska zájmu zákazníků odehrává, bude mít Q3 Sportback úspěch. Za nejbližší konkurenty bych označil BMW X2 či Range Rover Evoque.

Z této trojice ovšem právě Q3 Sportback nejvíce připomíná původní recept na SUV-kupé. To sice náleží bavorským sousedům z Mnichova, ale v kompaktní třídě jsou tu právě pouze čtyři kruhy, které sází na povědomé agresivní tvary.

Zatím za neupřesněnou cenu se novinka na český trh podívá na podzim, a to rovnou ve speciální verzi Edition One se šedivými a černými doplňky.

Anketa
Líbí se vám Audi Q3 Sportback?
Ano, velmi
100 %
Docela ujde
0 %
Normální Q3 je hezčí
0 %
Žádná Q3 není hezká
0 %
Celkem hlasoval 1 čtenář.
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků