Hlavní obsah

Nový Range Rover Evoque projel bazénem a poprvé se ukázal světu

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Land Rover ukázal druhou generaci stylového SUV Evoque. Původní se vyráběla od roku 2011 a za tu dobu se jí prodalo 772 tisíc kusů. Nový model se ve světové premiéře ukázal na speciální akci v Londýně.

Foto: Land Rover 6x

Ranger Rover Evoque (2018)

Článek

Velké designové změny na novém modelu Evoque nehledejte. Měnily se pouze detaily, originální pojetí karoserie zůstalo zachováno. Co je zcela nové, je technika skrývající se pod slušivým kabátem. Proti první generaci se prodloužil rozvor náprav o 21 mm (nyní 2681 mm).

Celkové rozměry jsou nyní: 4371 mm x 2100 mm a 1649 mm. Kola mohou mít průměr až 21 palců. Zavazadlový prostor narostl na současných 591 litrů a podle automobilky se rovněž o 13 procent zvýšila tuhost karoserie. Chvályhodné jistě také je, že na výrobu jednoho kusu je použito 17 kilogramů recyklovaných materiálů.

Foto: Land Rover

Ranger Rover Evoque (2018)

Foto: Land Rover

Range Rover Evoque (2014)

Nová platforma umožňuje příchod hybridních provedení. Krom základního motoru o výkonu 110 kW/150 k jsou všechny jednotky mild-hybridní. To znamená, že o pohon se stará výhradně spalovací motor; elektromotor pomáhá při rozjezdu či akceleraci. Příští rok se počítá také s plug-in hybridním provedením, tedy s možností vnějšího dobíjení.

Dvoulitry se čtyřmi válci

Všechny nabízené motorizace mají objem dva litry a čtyři válce. Jejich výkon činí nejméně 150 koní (110 kW), maximálně 300 koní (221 kW). Převodovka je kromě základního motoru vždy devítistupňová automatická; většina verzí pak nabízí pohon všech čtyř kol.

Foto: Land Rover

Ranger Rover Evoque (2018)

Foto: Land Rover

Ranger Rover Evoque (2018)

S ohledem na fakt, že jde o Land Rover, nepřekvapí, že brodivost dosahuje výborných 0,6 metru. Ostatně tiskové fotografie zveřejněné automobilkou ukazují, jak nový evoque projíždí bazénem kdesi v londýnském podzemí. Dá se tedy s jistotou očekávat, že terénní schopnosti budou nadprůměrné.

Průhledná kapota

Kromě nových asistenčních systémů zaujmou dvě originální vychytávky. Tou první je digitální zpětné zrcátko, kdy lze přepnout klasický pohled na digitální zobrazení. Hodí se to: Evoque má velmi malé zadní okno a kamera umístěná netradičně v ploutvičce na střeše tak dává dobré informace o tom, co se děje za vámi. Podobný systém nabízí také Subaru.

Druhá finesa rovněž souvisí s kamerami a zatím ji má Evoque jako první auto světa. Jde o takzvanou průhlednou kapotu, kdy pomocí tří kamer se obraz virtuálně propojí, a vy vidíte záběr pod předními koly. Nejlépe to ilustruje obrázek níže. Hodí se to, když parkujete u obrubníku nebo když jedete v terénu, kde máte mnohem lepší přehled o tom, co je před vámi.

Foto: Land Rover

Ranger Rover Evoque (2018)

Může se vám hodit na Garáž.cz:

Reklama

Výběr článků

Načítám