To, že byl Seat toledo na začátku své kariéry velkým hitem, napomohlo k tomu, že si španělská značka mohla dovolit velké investice do rozšíření modelových řad a opravdu ohromný krok kupředu (vzpomeňte si třeba na udýchanou nekvalitní osmistovku Seat Marabella). Ovšem v době, kdy byl Seat Toledo poprvé představen, se stále ještě značka potýkala s kvalitou a první generace vozu kvetla (a stále kvete) jako Krakonošova zahrádka.

Seat Toledo od 1999
Toledo druhé generace má méně vnitřního prostoru pro cestující vzadu než předchůdce. Karoserie netrpí korozí, jsou kvalitní i po letech. Motorové jednotky jsou totožné s koncernem VW, takže nejprodávanější jsou 1.9 TDi (vadná váha vzduchu a potíže s turbodmychadlem) a benzinová 1.6. Rychle odchází brzdové kotouče na přední nápravě. Kdo chce sportovní jízdu, v nabídce je pětiválec VR5 s výkonem 170 koní a sníženým sportovním podvozkem.
Tomáš Svoboda - manažer Autocentrum ESA

To u dnes testované generace je situace už jiná. Automobil se dostal na kvalitativní úroveň německých vozů a problémy se rzí už zde nejsou.

Octavia se španělským střihem

"Tento automobil je vlastně převlečená Škoda Octavia," řekl nám Roman Loužil z výkupu Auto Esa. "Můžeme tedy říct, že má všechny neduhy stejné. Odchází zde vzduchová váha, občas turbodmychadla a na podvozku je třeba často měnit gumy na stabilizátorech," dodal Loužil.

Poslouchejte a porovnávejte

Nabídek na Seat Toledo je v naší republice dost. Na první pohled nepoznáte, jestli je auto špatné, protože již zmíněná karoserie má výbornou antikorozní ochranu. Je třeba se tedy zaměřit na sekundární jevy - ošoupané plasty, prosezené sedačky a v rámci techniky je třeba hodně dobře poslouchat. Velké problémy měl vůz třeba s brzdovými kotouči a u šestnáctistovkového motoru občas "odumíraly" synchrony u druhého a třetího stupně převodovky. To se ale stávalo až nad 100 000 km.

Při výběru tohoto vozu dejte velký pozor na to, zda vůz nebyl bouraný. Dotažených "havárek" z Německa je u nás velké množství.

Seat Toledo 1.6 SR, r.v. 1999
Motor R4
Výkon (kW při ot./min) 74/5800
Toč. moment (N.m při ot./min) 148/3800
Max. rychlost (km/h) 181
Zrychlení 0-100 km/h (s) 12,9
Komb. spotřeba (l na 100 km) 7,6
Rozměry (m) 4,44 x 1,74 x 1,44
Obj. zavazadelníku (l) 500
Stav tachometru (km) 122 144
Cena 159 000 Kč

Článek byl připraven ve spolupráci se společností Autocentrum ESA.