Hlavní obsah

Test Mercedes-Benzu C320 CDI: uhněte z cesty, cucáci

Třílitrový turbodiesel je pod kapotou mercedesu opravdu slušným pracantem. Jeho síla stačí na třídy B, E, S, CLS či ML. Jenže představte si tenhle kousek, když jej vecpete pod přední kapotu malého, lehkého a služebně staršího céčka. To je pořádný dieselový big beat.

Test Mercedes-Benzu C320 CDI: uhněte z cesty, cucáci

Předem upozorňuji čtenáře, že tenhle test bude veskrze pozitivní, takže kdo by chtěl číst kritiku, bude si muset počkat na jiný vůz. Mercedes-Benz C320 CDI je prostě zábavné a milé auto, kde se hledají nedostatky jen velmi těžko.

Jsem prostě klasik

Karoserie je, jak už to u M-B bývá, velmi konzervativní a zde to platí dvojnásob. Céčko totiž má své už odžito a nyní se již pilně testuje jeho nástupce. Jenže vysoký věk mnohdy znamená kvalitní zrání, což platí i zde.

Klasický sedan už patří k archivním kouskům, ale nikde mu nic neschází ani nepřebývá. Na silnici nijak nezáří, na parkovišti jej přehlédnete jak lán pole... Ale pořád je to Mercedes s hvězdou nad přední maskou. Nejsilnější diesel je navíc podpořen novými hranatějšími koly, která jsou o dvě třídy hezčí než klasická "nakynulá".

Černá díra

Jedinou výtku na vůz dáme právě do tohoto odstavce. Interiér je menší. Jeho rozměry jsou cítit i na předních sedadlech, když nikde není místa nazbyt. Vzadu už bych se za svých 188 cm neposadil a na hlavu by to vzadu taky chtělo nějaký ten centimetr přidat. Navíc stísněný prostor je kompletně očalouněn kvalitním, ale černým materiálem a to není vůbec dobře. Řidič si ještě užívá svítících budíků a stříbrných obložení, ale na sedadle spolujezdec a vzadu už se lidé cítí jak při jízdě na funus.

Diesely můžu

Nyní mě asi začne cupovat spousta čtenářů, ale já to prostě říct musím: mám rád turbodiesely. Chybí jim sice ta ostrá výkonová špička a možnost uchu lahodících vysokých otáček, ale ten zátah... Do vznětových motorů se člověk zamiluje právě u těchto specialit. Třílitrový agregát použitý v tomto voze má výkon 165 kW a točivý moment 510 N.m při 1600 ot./min. S tím už se dají dělat věci, že se majitel vozu stane pravidelným zákazníkem pneuservisu a v případě chabého řidičského umění klidně i karosárny.

Auto dokáže s motorem zrychlit na stovku za 7,2 s a pružné zrychlení 80 - 120 km/h zamačkává cestující do sedadel víc, než ve kterémkoli pravověrném sporťáku. Maximálka je samozřejmě omezena na 250 km/h. Navíc spotřeba je opravdu úžasná. Když se auto "nehoní", může spadnout i na 7,5 l na 100 km, při sportovnějším zacházení by se měla pohybovat kolem deseti litrů.

Bojíte se o podvozek?

Před usednutím do vozu jsem se obával, jak bude starší podvozek zvládat těžší diesel a mohutný výkon. Jenže agregát má plno dílů z hliníku, takže je celkem lehký. A podvozek? Ten mě překvapivě podržel i v nejtěžších chvílích. Nenalezl jsem slabinu - příčné či podélné vlny jsou mu jedno, vysoký výkon vůz rozhodí pokud mu opravdu naložíte, ale pak začne pracovat stabilizace, která se bohužel nedá zcela vypnout - jen omezit.

Když jsem už u podvozku - ještě o jedné věci se musím zmínit. Převodovka je v tomto voze tradičně sedmistupňová, automatická. Chválil jsem jí už v ML [celý test] a musím i tady. Zde je trochu přeprogramovaná a její reakce jsou rychlejší. Neřadí se pákou pod volantem, ale klasikou na středovém tunelu s možností manuální volby. Ta je opravdu rychlá a i přes sportovní rychlost s vozem necuká.

Mercedes i podle ceny

Za "prcka" velikosti céčka dát 1 144 000 Kč? No, to by musel být opravdový nadšenec. Jenže právě pro ně je nejvýkonnější diesel připraven. Pokud tedy někdo chce pumpovat adrenalin do žil a přitom si pořídit auto, které na nádrž dojede až do Paříže... no, C320 CDI je připraveno.

Technické údaje
Mercedes-Benz C320 CDI
Motor
Zdvihový objem2987 ccm
Max. výkon165 kW při 3800 ot./min
Max. točivý moment510 N.m při 1600 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město10,5
Mimo město5,9
Kombinace7,6
Výkony
Max. rychlost250 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod7,2 s 
Převodovka
sedmistupňová automatická
Rozměry a objemy
Délka4526mm
Šířka1728 mm
Výška1426 mm
Rozvor2715 mm
Objem zavazadelníku455 l
Provozní hmotnost1725 kg
Nárazové testy Euro NCAP
Ochrana posádky4/5*
Ochrana dětí-
Ochrana chodců2/4*
Ceny
Základní cena vozu844 000 Kč
Základní cena motorizace a výbavy1 440 000 Kč
Cena testovaného vozu1 440 000 Kč

* Test proběhl v roce 2001 podle starých norem

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků