Hlavní obsah

Kymco Xciting 500i Evo – satelitní přibližovadlo

Novinky, Petr Kološ

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jejich domovem je město, skútr Kymco 500i Xciting se ale v kličkování mezi auty moc necítí. Jeho tempo není vražedné, na druhou stranu dálniční provoz 38 koní hravě zvládá. A proti japonské konkurenci jej pořídíte za polovinu.

Článek

Kymco o modelu Xciting Evo mluví jako o nové generaci. Ve skutečnosti se změnila jen přední část, do které výrobce implementoval LED technologie. Hlavní dvojitý světlomet je teď krytý kouřovým sklem a v jeho spodní části je na obou stranách devět LED diod pro denní svícení. Také blinkry používají pro svícení tuto technologii. Osobně uznávám, že jde o efektní záležitost, nicméně jako „denní svícení“ bych to na motorce nepoužíval.

Pod extrémně rozměrným a extrémně pohodlným sedlem najdete spíše menší úložný prostor. Integrální helma se sem sice vejde, konkurence však v této kategorii nabízí zpravidla víc místa. Lampičku i zásuvku jsem kvitoval, smysl držáku na mobil zůstal utajen. Zástupce dovozce tvrdí, že v něm má být integrován mikrofon, který v případě vyzvánění aktivuje ikonku na přístrojové desce, nicméně v testu se neaktivovalo nic. Pouze jsem telefon kvůli testování několikrát zapomněl pod sedlem v motorce. Mimochodem, kdyby přístupový prostor pod sedlo byl dvojnásobný, nezlobil bych se.

Větší než velký

Kymco 500i Xciting patří k těm strojům, které na fotkách vypadají poněkud jinak, než v reálu. Jestliže byste podle obrázku o něm řekli, že je rozměrný, ve skutečnosti je ještě větší. Řidič i jeho spolujezdec z toho většinou těží. Místo na ohromné sedačce je přímo luxusní, stejně jako v oblasti nohou. Bohužel do města už je Xciting nejen dost těžký, ale hlavně široký. Za celý test jsem si nezvykl na to, jak moc do stran je třeba dávat nohy při zastavení. Někdy v reálné obavě, že mi špičky bot přejedou vedle stojící auta při rozjezdu.

Dálnice na kancelářském křesle

Velký objem motoru této pětistovky nejlépe oceníte při meziměstském provozu. Výkon 38 koní sice nevypadá v konkurenci klasických motocyklů nijak hvězdně, ovšem pro to, abyste vždy měli „nějakého koníka“ v záloze, stačí i přesto, že variátorová převodovka dostupnost výkonu z principu lehce znesnadňuje.

Rozměry skútru i mohutný plexi štít velmi dobře chrání proti nepřízni počasí, vyrazit s tímto strojem na delší cestu, například na dovolenou, není žádný problém. A to ani z pohledu zavazadel. V rámci originálního příslušenství jsou totiž k dispozici boční kufry i zadní topcase.

Xciting poměrně snadno dosahuje udávané maximálky (tachometr jde i přes 160km/h) pravdou je, že v takto vysoké rychlosti se už jezdec cítí poněkud nejistě – jde o kombinaci posezu jako na kancelářském křesle, vyššího těžiště i relativně malých kol, které jsou v tomto tempu extrémně citlivá na kvalitu silnice. Navíc palivo při této rychlosti z nádrže mizí rychleji než rychle, 13 litrů objemu nestačí ani na 200 km.

Pokud jezdíte svižně ale podle předpisů, bude si Xciting nárokovat zhruba 5,5 litru na 100 km, z čehož plyne, že dojezd při nízké kapacitě nádrže nikdy nebude správně „turistický“. Brzdy lze jen chválit, a ABS je na tomto typu motocyklu opravdu velmi příjemné.

Kdo ho bude chtít

Kymco, jak znalci vědí, je tchajwanskou značkou. Na evropském trhu už ale působí řadu let, díky tomu můžeme leccos tušit o kvalitě a životnosti výrobků této firmy. Je pravda, že ne ve všech motocyklových segmentech jsou Tchajvanci cenovými leadery, nicméně v oblasti maxiskútrů mají cenovou politiku velmi tvrdou. Za 139 990 skútr totiž s tímto objemem a s ABS u konkurence neseženete. (Nejblíže je Aprilia Atlantic 500 Sprint za 134 900 Kč, ovšem bez ABS) Z druhé ruky se pak velká Kymca dají pořídit i za 65 000 Kč.

Pokud tedy bydlíte v některé z příměstských nebo satelitních oblastí, budete z tohoto typu dopravního prostředku nadšeni. Mimo obce vám totiž skútr dovolí zažít něco, co je jinak tomuto typu motorky spíš cizí – tedy rychlost a výkon, na pohodlí jízdy s variátorem si zvyknete velmi rychle a pokud nebudete ve velkoměstě rozvážet v dopravní špičce pizzu nebo balíčky, můžete nad jistou neohrabaností stroje, danou jeho většími rozměry a vyšší hmotností, klidně mávnout rukou.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:498 ccm, V1, čtyřtakt, chlazený kapalinou
Max. výkon:28,2 kW při 7000 ot. / min
Max. točivý moment:neudává
0 - 100 km/h:neudává
Kapacita nádrže:13 l
Hmotnost:224 kg
Pohon:variátor
Cena:139 900 Kč

Reklama

Výběr článků

Načítám