Článek
Gorbach, jenž ve funkci končí, protože se už dojednává nová vláda [celá zpráva], uvedl, že řidiči maximální rychlost nepřekračovali, chovali se velmi ukázněně a zaznamenány nebyly ani neúměrně zvýšené hodnoty produkce emisí. Analýza videozařízení potvrdila, že vyšší povolená rychlost nevedla ani k nárůstu konfliktních situací na vozovce. Maximum 160 kilometrů za hodinu využilo jen 15 procent řidičů. Proti testu tehdy protestovali aktivisté Greenpeace, kteří dálnici načas zablokovali. [celá zpráva]
Provoz na zkušebním 12 kilometrů dlouhém úseku by měl být opět řízen z centrály správy dálnic ve Vídni a povolení "tempa 160" oznamováno elektronickou návěstní tabulí nad komunikací. Zvýšení rychlosti je možné pouze za předpokladu "výjimečně příznivých klimatických i dopravních podmínek". Opatření má přispět k uvolnění provozu a v případě, že se osvědčí, by mohlo být rozšířeno na další úseky rakouských dálnic.
Proti dalšímu testu se už ohradila řada kritiků, především z řad sociálních demokratů, kteří volby vyhráli, ale i z strany lidovců a dokonce i Zelených. Oponenti argumentují vyšší spotřebou pohonných hmot, zvýšenou hlučností až po možnost nárůstu dopravních nehod.