O průzkum se postarala nejstarší marketingová společnost R.L. Polk. Ta se dotazovala všech prodejců automobilů ve Spojených státech, kolik prodali vozů za určité období, s jakou výbavou, s jakým prodejním ziskem apod. Výsledky jsou z části určeny pouze pro jednotlivé automobilky (ty výzkum sami inicializovaly a zaplatily), z části pro veřejnost.

A právě ta veřejná část vzbudila ohromný ohlas. Bylo totiž zjištěno, že zákazníci v USA poprvé koupili více automobilů ze značek, které nepatří původem do USA. Těch bylo prodáno 52,9 %. Výzkum tak jasně naznačuje, že americký zákazních již nechce kupovat vozy, které mají problémy s kvalitou, jsou hůř vybavené a mají velkou spotřebu. Ve všech ohledech tak vítězí nad domácími automobilkami japonské vozy, evropské značky a v poslední době si stále větší oblibu vydobývají korejské automobilky.

Na obranu před statistikou však musíme podotknout, že do výzkumu nejsou zahrnuty fleetové prodeje. Také jsou rozděleny značky na USA - zahraničí trochu příliš jednoznačně. Například firma Infinity, luxusní odnož automobilky Nissan je brána jako japonská značka, i když byla vytvořena speciálně pro americký trh a teprve v posledním půl roce začala vyvážet vozy do Japonska.

Toyota předhonila Ford

Podle poslední zprávy z USA dokázala Toyota za poslední půlrok prodat na tamním trhu více automobilů, než Ford. Je to vůbec poprvé, kdy se dostala před tohoto giganta. ANi na dalších příčkách však není nouze o překvapení. Americká Honda Motor Co. dokázala přeskočit DaimlerChrysler a dostat se na čtvrté místo. To jen dokazuje, že Chrysler je na tamním trhu ve velkých problémech, které způsobily propad zisků o 91 % [celá zpráva].