Dohoda umožní společnosti GAZ vyrábět až 20 000 motorů Renault dCi 11 ročně a používat je v jejích automobilech pro trhy bývalého Sovětského svazu. Celkové náklady na tento projekt budou podle firmy GAZ činit zhruba 57 miliónů eur, včetně nákupu a přesunu zařízení z továrny ve francouzském Lyonu do ruské Jaroslavle.

Společnost GAZ již letos uzavřela podobnou dohodu s německo-americkou firmou DaimlerChrysler. Na jejím základě nyní stěhuje ze Spojených států do Ruska výrobní linky, na kterých bude v rámci licence vyrábět až 60 000 automobilů ze sortimentu firmy DaimlerChrysler ročně.

GAZ není outsider

Ruská společnost GAZ není na východních trzích žádný outsider. Sice byla ukončena výroba Volhy [celá zpráva], ale i tak má firma další mnohé akvizice. V sedmnácti závodech po celém Rusku vyrábí zemědělskou techniku, nákladní vozy, autobusy, motory a také speciály pro armádu.