Postavit další modelovou řadu, která nemá zaručen úspěch a bude určena pro užší skupinu zákazníků, je vždy risk. Proto se v centrále Volkswagen vedly dlouhé boje mezi ekonomickými řediteli a zastáncem vývoje Wolfgangem Bernhardem (kdysi velkou hvězdou Chrysleru). Nakonec tento bojovník a zastánce inovací prosadil svou, takže v roce 2008 (možná 2009) přijde na trhy konkurent a přitom sourozenec nového Audi TT.

Scirocco totiž s ním bude sdílet podlahovou skupinu a pravděpodobně i některé další části. Motory ale budou typicky volkswagenovské - zážehová přeplňovaná čtrnáctistovka TSI [celá zpráva] či přeplňovaný dvoulitr TFSI z Golfu GTI. Nelze však vyloučit ani jeho atmosférickou verzi.

Vůz by měl podle prvních odhadů nést i čím dál více oblíbený turbodiesel, který však již bude zcela nový a se současnými typy nebude mít nic společného. Koncern Volkswagen totiž postupně přechází na vznětové agregáty se systémem common rail a upouští od systému čerpadlo-tryska. Důvodem je příliš tvrdý chod a náročnost přizpůsobit agregáty ekologickým normám.